DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 8. vasárnap
F1

„Durva hibát követett el az FIA” – Alonso dühöng

Két hiba miatt is bosszús az F1-es Magyar Nagydíj időmérője után az Aston Martin spanyolja – igaz, ez a rajthelyén szerinte sem változtatott.

Fernando Alonso a hetedik helyre kvalifikálta magát a Formula-1-es Magyar Nagydíj időmérőjén, amely után azonban nem az eredmény miatt volt igazán frusztrált a 42 éves pilóta. Az Aston Martin versenyzője ugyanis azt neheztelte, hogy a versenyirányítás gyakorlatilag egyből beintette a piros zászlót a Q3 utolsó perceiben Yuki Tsunoda balesetét követően, és emiatt nem tudta befejezni a gyorskörét.

Tsunoda szűk két és fél perccel a Q3 vége előtt törte össze a Visa RB-t az 5-ös kanyar kijáratán, és alig tíz másodperccel később már érkezett is a piros zászló. Alonso szerint azonban az a szóbeli megállapodás az érintettek között, hogy ha a kör első szakaszában történik incidens, eleinte dupla sárga zászlóval oldják meg a helyzetet, így ugyanis a mögötte érkezőknek lassítaniuk kell, akik viszont már áthaladtak a kérdéses szakaszon, zavartalanul befejezhetik a mért körüket.

f1-alonso-aston-hun-day2-1



„A Q3-ban… az FIA néha helyesen cselekszik, máskor durva hibákat követ el” – nyilatkozta a kétszeres F1-es világbajnok a spanyol DAZN kameráinak. „Ma is egy ilyet követtek el, mert beintették a piros zászlót, miközben az utolsó kanyarban voltam, ami meglepő.”

„Amikor van egy baleset a 8-as kanyarban [valójában az 5-ös kijáratán – a szerk.], általában megvárják, amíg az autók befejezik a köreiket, legalábbis ez a szóban kimondott szabály.”

A Motorsport.com portál az ügy kapcsán megjegyzi: Tsunoda becsapódása akkora volt, hogy bejelzett az orvosi szenzor a japán autójában, ami a szabályok alapján automatikusan azt jelenti, hogy be kell küldeni a versenyzőhöz az orvosi autót. A versenyirányítás ezt és a törmelékeket figyelembe véve dönthetett úgy, hogy jobb egyből a piros zászlós megszakítás.

 

A második blama

Alonso megpróbáltatásai azonban itt nem értek véget. Az Aston Martin pilótáját és csapattársát, Lance Strollt ugyanis a megszakítás után a bokszutcába visszatérve nem a csapatgarázsok, hanem a parc fermé-részhez terelték – hogy aztán nem sokkal később szóljanak nekik, hogy mégis folytatódik még majd az időmérő.

f1-alonso-aston-hun-day2-2

„A bokszutcába behajtva Lance-t és engem a parc fermébe irányítottak: lezárták a bokszutcát, és a parc fermébe tereltek minket. Kiszálltunk az autóból, aztán mondták, hogy újra fogják indítani a Q3-at. Visszaültünk az autóba, becsatoltak minket, és aztán mivel nem maradt több gumink, nem mentem ki újra” – fogalmazott Alonso.

A Motorsport.com szerint ezt a kavarodást az okozta, hogy eleinte a versenyirányítás felől az volt a kommunikáció, hogy nem lesz újraindítás, majd mire észlelték, hogy bőven lehet idő felérni egy újabb gyorsköre a Tsunoda-baleset eltakarítása után, addigra már Alonsóék megérkeztek a pitbe.

Mindenesetre a mezőny rangidőse szerint az sem változtatott volna a rajtpozícióján, ha nincs a megszakítás: „Másfél tizedmásodpercet javítottam az utolsó kanyarig, amikor belengették a piros zászlót, így valószínűleg nem változtatott volna semmin. De ez, hogy beküldenek a parc fermébe, majd újraindítják az edzést, általában nem történik meg.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: