DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Még bátorítják is” – Brown nekiment a Red Bullnak

A McLaren-vezér úgy érzi, a rivális csapat még ösztönzi is Verstappent a szabályokat feszegető versenyzésre. Stella is tartja magát a véleményéhez.

Miközben Lando Norris és Max Verstappen is arra utalt a Formula-1-es Brit Nagydíj csütörtöki sajtónapján, hogy megbeszélték a spielbergi incidensüket és továbbléptek, úgy fest, a McLaren vezetősége részéről ez nem feltétlenül van így.

Ugyanis Zak Brown, a wokingiak elnök-vezérigazgatója a pénteki csapatfőnöki sajtótájékoztatón ugyan dicsérte a múlt heti csatát, hamar rákanyarodott néhány problémára, beleértve a felügyelői munkát és a rivális Red Bull hozzáállását:

„Szerintem ahogy visszatekintünk a hétvégére, szükségünk van – és ebben szerintem az FIA is egyetértett – arra, hogy több figyelmet fordítsunk a felügyelőségre, hogy konzisztensebb legyen és jobban betartassák a szabályokat. Úgy gondolom, az, hogy részmunkaidős stewardjaink vannak… ez egy nagyon nehéz munka, rendkívül összetett.”

f1-brown-mclaren-silverstone-1



„Szóval nehéz részmunkaidőben ezt Formula-1-es szinten űzni, mert Max és Lando úgy csapott össze, ahogy azt elvárod tőle, és amíg valaki nem mondja Maxnak, hogy ’hé, ez ellenkezik a szabályokkal’, ő sem fogja ezt másképp gondolni. Úgyhogy azt gondolom, elszalasztották a lehetőséget a felügyelők, hogy ezt megjegyezzék.”

„Emellett csalódott vagyok amiatt, hogy egy olyan nagyszerű csapatnál, mint a Red Bull, a vezetőség szinte bátorítja őt erre, ha meghallgatjuk, hogy miket mondtak a rádión. Mindannyiunk felelőssége a bokszfalon, hogy elmondjuk a pilótáinknak, hogy mit szabad és mit nem és mi zajlik a versenyen, és szerintem tiszteletben kell tartanunk a szabályokat.”

„Ott pedig a tisztelet hiányát láthatjuk, legyen szó akár a pénzügyi, akár a sportszabályzatról, pályán történő problémákról vagy apákkal kapcsolatos gondokról” – utalt Brown többek között a Red Bull költséglimit-túllépési ügyére és a múlt heti Jos Verstappennel kapcsolatos feszültségre.

„Egyszerűen nem gondolom, hogy így kellene versenyeznünk, és irányt kell mutatnunk a pilótáinknak, hogy mi helyes és mi helytelen. Úgy vélem, ha korábban foglalkoztak volna ezzel, talán meg sem történik az incidens. Szóval szerintem ez a versenybaleset elkerülhető lett volna, ha a bokszfal és a felügyelők jobban urai lettek volna annak, mit mondanak a szabályok arról, hogy mit lehet és mit nem.”

f1-norris-verstappen-2_1

Brown később kérdésre válaszolva úgy nyilatkozott, hogy az állandó felügyelők alkalmazása jó megoldás lehetne az F1 számára. Verstappen spielbergi tíz másodperces büntetésének mértékével azonban egyetértett:

„Szerintem amit adtak” – felelte arra a kérdésre, hogy milyen szankció lett volna megfelelő. „Adnia kellett volna egy autónyi szélességű helyet, és nem adott. Sajnálatos. De szerintem ez volt a helyes büntetés, mert ezt mondja ki a szabálykönyv is.”

„De ismétlem: szerintem Max egy lenyűgöző versenyző, aki a vezetésért harcol, és csapatként a mi felelősségünk tudatni a pilótákkal, hol vannak a határok. Mert ha nem, nem is számíthatunk arra, hogy Max bármit másképp csinál.”

 

Az FIA-val is egyeztetett a McLaren

A vasárnapi Osztrák Nagydíj után Andrea Stella csapatfőnök azt hangsúlyozta, hogy azért mozgott be a féktávon Verstappen, mert korábbi incidenseknél hagyták ezt neki. Amikor a Sky Sports F1 Silverstone-ban megkérdezte őt, hogy miként látja az eseményeket néhány nap elteltével, így válaszolt:

DPPI_00124012_1378_resize_2

„Több dolgot kell itt figyelembe venni. Egyrészt Landónak vezetnie kell, tovább kell lépnie. Ha fejben még leragad egy héttel korábban, nem fog jól teljesíteni Silverstone-ban. Az autónk versenyképes, ezt szeretnénk kihasználni, úgyhogy Lando előre tekint, és mi támogatjuk ebben. Második szempont, hogy ez nem személyes ügy. Nem akarom kiélezni a nézőpontokat.”

„Ugyanakkor szerintem az adatok, a videók, a tények, az elemzések, a GPS-adatok, amelyekkel mind sok időt töltöttünk, hogy megerősítsük az első véleményünket. És azt kell mondanom, hogy meg is erősítették őket.”

Vagyis Verstappen mozgott féktávon védekezés közben? „Igen, határozottan. Ha ezeket a manővereket egyből kezelték volna egy figyelmeztetéssel, nem eszkalálódott volna a csata. Ezt tudják a felügyelők is. Most itt az idő továbblépni és a lehető legtöbbet tanulni ebből a Formula-1 számára, hogy jobban betartassuk a szabályokat.”

Stella azt is elárulta, hogy a Red Bull-lal ugyan nem, de az FIA-val párbeszédet kezdeményeztek az ügyről: „Ebben a beszélgetés valójában az FIA a társunk. Nincs semmi személyes ebben, tiszteljük Maxot és a Red Bullt és azt, amit elértek. Tisztázást kerestünk, és elégedettek voltunk az FIA-tól és a felügyelőktől kapott válaszokkal.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: