Miközben Lando Norris és Max Verstappen is arra utalt a Formula-1-es Brit Nagydíj csütörtöki sajtónapján, hogy megbeszélték a spielbergi incidensüket és továbbléptek, úgy fest, a McLaren vezetősége részéről ez nem feltétlenül van így.
Ugyanis Zak Brown, a wokingiak elnök-vezérigazgatója a pénteki csapatfőnöki sajtótájékoztatón ugyan dicsérte a múlt heti csatát, hamar rákanyarodott néhány problémára, beleértve a felügyelői munkát és a rivális Red Bull hozzáállását:
„Szerintem ahogy visszatekintünk a hétvégére, szükségünk van – és ebben szerintem az FIA is egyetértett – arra, hogy több figyelmet fordítsunk a felügyelőségre, hogy konzisztensebb legyen és jobban betartassák a szabályokat. Úgy gondolom, az, hogy részmunkaidős stewardjaink vannak… ez egy nagyon nehéz munka, rendkívül összetett.”
„Szóval nehéz részmunkaidőben ezt Formula-1-es szinten űzni, mert Max és Lando úgy csapott össze, ahogy azt elvárod tőle, és amíg valaki nem mondja Maxnak, hogy ’hé, ez ellenkezik a szabályokkal’, ő sem fogja ezt másképp gondolni. Úgyhogy azt gondolom, elszalasztották a lehetőséget a felügyelők, hogy ezt megjegyezzék.”
„Emellett csalódott vagyok amiatt, hogy egy olyan nagyszerű csapatnál, mint a Red Bull, a vezetőség szinte bátorítja őt erre, ha meghallgatjuk, hogy miket mondtak a rádión. Mindannyiunk felelőssége a bokszfalon, hogy elmondjuk a pilótáinknak, hogy mit szabad és mit nem és mi zajlik a versenyen, és szerintem tiszteletben kell tartanunk a szabályokat.”
„Ott pedig a tisztelet hiányát láthatjuk, legyen szó akár a pénzügyi, akár a sportszabályzatról, pályán történő problémákról vagy apákkal kapcsolatos gondokról” – utalt Brown többek között a Red Bull költséglimit-túllépési ügyére és a múlt heti Jos Verstappennel kapcsolatos feszültségre.
„Egyszerűen nem gondolom, hogy így kellene versenyeznünk, és irányt kell mutatnunk a pilótáinknak, hogy mi helyes és mi helytelen. Úgy vélem, ha korábban foglalkoztak volna ezzel, talán meg sem történik az incidens. Szóval szerintem ez a versenybaleset elkerülhető lett volna, ha a bokszfal és a felügyelők jobban urai lettek volna annak, mit mondanak a szabályok arról, hogy mit lehet és mit nem.”
Brown később kérdésre válaszolva úgy nyilatkozott, hogy az állandó felügyelők alkalmazása jó megoldás lehetne az F1 számára. Verstappen spielbergi tíz másodperces büntetésének mértékével azonban egyetértett:
„Szerintem amit adtak” – felelte arra a kérdésre, hogy milyen szankció lett volna megfelelő. „Adnia kellett volna egy autónyi szélességű helyet, és nem adott. Sajnálatos. De szerintem ez volt a helyes büntetés, mert ezt mondja ki a szabálykönyv is.”
„De ismétlem: szerintem Max egy lenyűgöző versenyző, aki a vezetésért harcol, és csapatként a mi felelősségünk tudatni a pilótákkal, hol vannak a határok. Mert ha nem, nem is számíthatunk arra, hogy Max bármit másképp csinál.”
Az FIA-val is egyeztetett a McLaren
A vasárnapi Osztrák Nagydíj után Andrea Stella csapatfőnök azt hangsúlyozta, hogy azért mozgott be a féktávon Verstappen, mert korábbi incidenseknél hagyták ezt neki. Amikor a Sky Sports F1 Silverstone-ban megkérdezte őt, hogy miként látja az eseményeket néhány nap elteltével, így válaszolt:
„Több dolgot kell itt figyelembe venni. Egyrészt Landónak vezetnie kell, tovább kell lépnie. Ha fejben még leragad egy héttel korábban, nem fog jól teljesíteni Silverstone-ban. Az autónk versenyképes, ezt szeretnénk kihasználni, úgyhogy Lando előre tekint, és mi támogatjuk ebben. Második szempont, hogy ez nem személyes ügy. Nem akarom kiélezni a nézőpontokat.”
„Ugyanakkor szerintem az adatok, a videók, a tények, az elemzések, a GPS-adatok, amelyekkel mind sok időt töltöttünk, hogy megerősítsük az első véleményünket. És azt kell mondanom, hogy meg is erősítették őket.”
Vagyis Verstappen mozgott féktávon védekezés közben? „Igen, határozottan. Ha ezeket a manővereket egyből kezelték volna egy figyelmeztetéssel, nem eszkalálódott volna a csata. Ezt tudják a felügyelők is. Most itt az idő továbblépni és a lehető legtöbbet tanulni ebből a Formula-1 számára, hogy jobban betartassuk a szabályokat.”
Stella azt is elárulta, hogy a Red Bull-lal ugyan nem, de az FIA-val párbeszédet kezdeményeztek az ügyről: „Ebben a beszélgetés valójában az FIA a társunk. Nincs semmi személyes ebben, tiszteljük Maxot és a Red Bullt és azt, amit elértek. Tisztázást kerestünk, és elégedettek voltunk az FIA-tól és a felügyelőktől kapott válaszokkal.”