Továbbra sem állt hazai versenyén, a Spanyol Nagydíjon dobogón Carlos Sainz: a Ferrari versenyzője előtt a rajtnál még megcsillant a top 3 lehetősége, de vasárnap három csapat is gyorsabb tempót diktált a Ferrarival, így Charles Leclerc mögött be kellett érnie a rajthelyével megegyező hatodik pozícióval – ez legrosszabb eredménye idén, mikor célba ért.
„Jó rajttal kezdtük a futamot, akkor úgy gondoltam, harcolhatunk a dobogóért, de a korai kiállás és elévágással való próbálkozás, a lágy-közepes-kemény stratégia nem fizetődött ki, a bokszkiállások túl lassúak voltak. Aki lágy-közepes-lágy taktikán volt, egyértelműen gyorsabb volt ma. Ez most nem fizetődött ki” – nyilatkozta a helyszíni riportereknek Sainz a futamot követően.
„Elmozdultunk az optimális stratégiáról annak érdekében, hogy a Mercedes elé vágjunk. Kicsit hasonló volt a helyzet Bahreinben, minél közelebb maradtunk a kiállás optimális köréhez, annál gyorsabb volt a versenyünk, tudtunk előzni. Emellett a lágy-közepes-lágy vagy esetleg lágy-kemény-lágy volt a leggyorsabb taktika ma. Ezek kombinációja az oka, hogy hatodik helyen végeztem ötödik vagy negyedik helyett.”
„A Red Bull és a McLaren egy szinttel előrébb jár. Ez nem a mi hétvégénk volt” – mondta Sainz, akit több incidens is hátráltatott hétvégén: Leclerc-rel összeért a futam kezdetén, a 19. körben pedig Hamilton előzte keményen az 1-es kanyarban, Sainz a fehér vonalon kívül kényszerült.
Sainz: Ha fél autóhosszal előrébb vagy, helyet kell hagynia neked
„Én úgy érzem, kikényszerített a pályáról” – beszélt erről a szankció nélkül maradt esetről Sainz. „Fél autóhosszal voltam előtte, a stewardok pedig idén általában az alapján ítélnek, hogy ha előrébb vagy a külső íven egy fél autóhosszal, akkor a másiknak helyet kell hagynia neked. Én ezt a szabályt akartam a magam javára fordítani, hiszen mostanáig így ítéltek. Nem beszélek arról, hogy keményen versenyzett vagy sem, egyszerűen arról, hogy a stewardok alkalmazhattak volna egy szabályt, amelyet eddig egész szezonban alkalmaztak.”
Ugyanerről az esetről Lewis Hamilton is beszélt a parc fermében: ő úgy érezte, a manőver rendben volt. „Minden előzés szuper szoros volt, de ennek így is kell lennie, nem igaz? A kerekek is összeértek, de sportszerű volt, elég helyet hagytam neki. A határon volt, egy papírlapot lehetett volna közénk tenni.”
„Szerintem tiszta előzés volt” – tette hozzá egy másik nyilatkozatban Hamilton. „Végül nem védte a belső ívet, nyitva hagyta az ajtót, én pedig megpróbáltam és egy késői manőverrel mellé kerültem. Kerék volt kerék mellett, szerintem elfért a pályán, tehát hagytam neki helyet, amennyit tudtam. a DRS rövidítése miatt nem volt könnyű az utolsó kanyartól követni a másikat, kénytelen voltam ezt az előzést a lehető legkorábban megcsinálni. Hagytam neki kis helyet, szép és tiszta előzés volt.”
Barcelona a Ferrari mumusa
„Ezen a pályán tavaly is szenvedtünk, mondhatni, az a reményünk, hogy ez egy mumus pálya számunkra, máshol pedig versenyképesebbek leszünk. Hogy eléggé versenyképesek ahhoz, hogy győzelmekért harcoljunk a Red Bull-lal és McLarennel, azt nem tudom, de ennél versenyképesebbek” – beszélt Sainz arról, hogy Ferrarinak a korábbi években is gondjai voltak a Spanyol Nagydíj helyszínén. Ennek okait is kifejtette:
„A pálya gyors természete miatt van. Az elnyújtott kombinációban mindig szenvedünk, Kínában és Suzukában is láttuk, ahol sok hosszú kombináció és gyors kanyar van. Ezekben már tavaly is szenvedtünk és idén is gyengébbek vagyunk itt, habár nem annyira, mint tavaly. Továbbra is ez a prioritás, itt kell fejlődnünk.”
„A legtöbbet tavaly Barcelonában szenvedtünk, sőt már 2022-ben így volt. Jellemzően ezen a pályán szenvedünk a legtöbbet, Ausztriában nem jellemző, ott más a karakterisztika, Silverstone-ban pedig meglátjuk, hol áll idén az autó” – beszélt arról, mire számít a következő helyszíneken, amelyek szintén gyors pályák, de papíron kedvezőbbek a Ferrarinál.
A fejlesztésekben alulmaradt a Ferrari?
„Imolában is szükség lett volna több fejlesztésre, valamint itt is. Sokat tettünk bele, hogy elhozzuk ide ezt a két kisebb fejlesztést, de a többiek nagyobbakat hoztak vagy többet fejlesztenek” – beszélt Sainz arról, hogy a fejlesztési versenyben kissé lemaradt a Ferrari a konkurenciához képest. „Várnunk kell még másféle pályakarakterisztikára: Ausztriában jobbak leszünk az eltérő kanyartípusok miatt. Később Zandvoort lesz hasonló kanyarokból álló pálya, addigra fejlesztenünk kell a csomagot.”