A harmadik rajtkockából kezdte a Spanyol Nagydíjat Lewis Hamilton, és bár a verseny zömét csapattársa, George Russell mögött töltötte, a futam utolsó szakaszában, lágy abroncson megelőzte az eltérő taktikán levő csapattársat. Így ezúttal fordított volt a sorrend a két versenyző között, Lewis Hamilton szerezte a csapat szezonjának második dobogóját – a hétszeres világbajnok első alkalommal állt idén a pódiumon, pályafutása leghosszabb dobogós szünetét követően (lásd lejjebb).
„Kiváló munka, srácok! Óriási! Micsoda meglepetés idejönni és ennyi pontot szerezni. Fejlődünk, folytassuk is így, már majdnem ott vagyunk” – üzent a Mercedesnek a leintés után a csapatrádión Hamilton, akinek Toto Wolff is bejelentkezett gratulálni: „Jó munka, nagyszerű volt nézni” – fogalmazott a csapatfőnök.
Hamilton a parc fermében adott első nyilatkozatában is elismerő szavakkal szólt a csapatmunkáról, de egy gyenge pontot is kiemelt, a rajt pillanatát:
„Jó nap volt, erős hétvége. Nagy köszönettel tartozom a csapatnak, keményen készültek, a stratégiával és a bokszkiállásokkal ennek megfelelően résen voltak” – mondta Hamilton.
„Sajnos Landóhoz hasonlóan nagyon rossz rajtot vettem és a Ferrarikhoz képest lépést vesztettem, ezért csatáznom kellett, hogy visszajöjjek ide. Egy jobb rajttal… Nem tudom, hogy tudtuk volna-e tartani az előttünk levő srácokat, de nem gondolom, hogy ennyire messze lettünk volna” – játszott el a „mi lett volna, ha…” gondolatmenettel a győztestől 18 másodpercet kapó Hamilton.
„A kezdettől fogva ez volt a terv. Nem volt soha opció nálam, hogy a keményt használjam a végén. Lágy-közepes-lágy volt a terv” – beszélt a végén kemény keveréket használó Russelltől eltérő taktikáról.
A Carlos Sainzcal vívott csatáról is kérdezték, Hamilton így válaszolt: „Mindkét előzés szuper szoros volt, de ennek így is kell lennie, nem igaz? A kerekek is összeértek, de sportszerű volt, elég helyet hagytam neki. A határon volt, egy papírlapot lehetett volna közénk tenni.”
Sosem kellett még ennyit várnia két dobogó között
Lewis Hamilton a szezon 10. fordulóján szerezte meg első 2024-es dobogóját: ennyit egy alkalommal kellett várnia a múltban, 2009-ben, amikor a Magyar Nagydíjon állt először pódiumon, győztesként.
Legutóbbi top 3-as eredménye, a 2023-as Mexikóvárosi Nagydíj második helye óta 13 verseny telt el mostanáig: pályafutása során sosem kellett várnia ennyit két dobogó között. A korábbi leghosszabb szünet 10 futamot ölelt át, az említett 2009-es hungaroringi győzelem előtt. Bár az elmúlt két szezonban is voltak pódium nélküli szériái, a leghosszabb hét nagydíjon át tartott a 2022-es évadnyitó után.