George Russell parádés rajttal a negyedik helyről indulva átvette a vezetést a Formula-1-es Spanyol Nagydíjon. De nem sokáig haladt elsőként, ugyanis Max Verstappen már a harmadik kör elején elkapta, majd a középső etapban Lando Norris, a hajrában pedig a vele ellentétben az utolsó szakaszra nem kemény, hanem lágy szettet választó csapattárs, Lewis Hamilton is megelőzte, így ő állhatott dobogóra a Mercedes-pilóták közül.
Amikor a leintést követően arról kérdeztek az így negyedikként záró Russellt, hogy frusztrált-e amiatt, hogy nem fért fel a pódiumra, így felelt a Formula.hu jelenlétében:
„Kicsit igen. Néhány apróság ellenünk volt ma: a lassú bokszkiállás, ami hátrányba hozott minket a középső etapra, és így kicsit nyomás alá is kerültünk. Aztán sok időt veszítettem Landóval harcolva, utána pedig a kemény gumi eléggé pocsék volt. De csapatként így őriztük meg a harmadik és negyedik helyet, és ez volt a fő célunk.”
Kalkulált kockázat volt a parádés rajt
Persze volt egy része a versenynek, ami nagyon tetszett a britnek, méghozzá az első kanyaros élre törés: „Igen, ilyesmiről álmodtam előző éjszaka, és ezt is terveztem. Láttam az előrejelzésekben, hogy a szél iránya változott, szembeszél lett az 1-es kanyarban, ami miatt tudtam, hogy elég későn fékezhetek. Emlékszem rá, amikor láttam Fernandót versenyezni 2012-ben, hogy így vette át a vezetést, úgyhogy tudtam, hogy ez lehetséges.”
Arra a kérdésre, hogy mekkora rizikót vállalt a manőverért, Russell így reflektált: „Kalkulált kockázat volt. A rajtrácsra kivezető körön is gyakoroltam, hogyan tudok a lehető legkésőbb fékezni, úgyhogy tudtam, hol van a limit, és azt is, hogy mennyire erős a szél.”
Miért választották a kemény gumit?
A dobogó nagyrészt azon úszott el Russellnek, hogy a harmadik etapra – a ferraris Carlos Sainzhoz hasonlóan, akit szintén megelőzött házon belül Charles Leclerc hasonló taktikai különbségből fakadóan – a kemény abroncsok kerültek fel a Mercedesre. Pedig a Pirelli már előzetesen jelezte, hogy a C1-es keverék túl lassú Barcelonában – a pilóta így magyarázta a döntést:
„Tudtuk, hogy a kemény keverék nem lesz túl jó gumi, de meg akartuk osztani a kockázatokat Lewis és köztem, mivel veszélyben lehettünk volna Charles ellen. Csapatként így csökkentettük a rizikót. Nyilvánvalóan kicsit csalódott voltam, hogy nem állhattam dobogóra, de Lewis remek munkát végzett ma, és csapatként magunkkal visszük a pozitívumokat, hiszen egy igazán biztató hétvégénk volt.”
Russell hangsúlyozta: egyértelműen érezhető a Mercedes javulása, két hete Kanadában konkrétan a leggyorsabb autó volt az övék, és persze nem lehet mindig ez a helyzet, de a lendület határozottan velük, és bízik benne, hogy a további fejlesztésekkel még nagyobbakat léphetnek majd előre.