DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 27. csütörtök
F1

Vasseur reméli, letudták „az év szar részeit”

Az F1-es Kanadai Nagydíjon minden félrement a Ferrarinál, a csapatfőnök azonban nem aggódja túl a dolgot. Azt is elmondta, mekkora hátrányt jelentett Leclerc motorgondja.

Alig két héttel Charles Leclerc monacói győzelme után a 2024-es Formula-1-es évad legpocsékabb hétvégéjét produkálta a Kanadai Nagydíjon a Ferrari. Szombaton már a Q2-ben búcsúzott mindkét versenyző, a vasárnapi versenyen pedig Charles Leclerc az elejétől kezdve motorgondokkal küzdött és ki is állt, míg Carlos Sainz a futam utolsó szakaszában a már felszáradó pályán forgott meg és esett ki.

A dupla nullázással záruló hétvége után Frederic Vasseur elmondta: alapvetően a szombati kvalifikáción úszott el a jó szereplés esélye számukra Montrealban, de amúgy is minden félresiklott.

f1-vasseur-kanada-ferrari



„Pénteken erős volt a tempónk. Szombaton trükkösek voltak a körülmények, és néhány másik autó is hasonló problémákkal küzdött – nem fogok belemenni a részletekbe –, de meglehetősen magabiztosak voltunk a versenytempót illetően. Az elején a problémák… minden félrement, és remélem, a szezon összes szar részét letudtuk ezen a hétvégén.”

Arra a kérdésre, hogy ez volt-e a legkeményebb nagydíja a Ferrari csapatvezetőjeként eltöltött szűk másfél esztendő alatt, Vasseur így reflektált: „Hogy a legnehezebb volt-e? Nem tudom, de nem a legjobb. Néha az az érzésed, hogy minden rosszul sül el és ellened van, de nem fogunk változtatni a hozzáálláson.”

„Csapatként a jó és rossz pillanatokban is együtt dolgozunk a pilótákkal, és ezt a hozzáállást tartjuk meg a következő hétvégére és a továbbiakra is. Nem aggódom túl egyáltalán az ilyen hétvégéket, ez van.”

 

Mennyit veszített Leclerc a motorhibával?

f1-ferrari-kanada

Vasseur arról is beszélt, hogy Leclerc-nél nagyjából 80 lóerő hiányozhatott, és hogy a problémákat az erőforrás teljes újraindításával igyekeztek orvosolni: „Charles-lal már a második körben elvesztettük a motorerő egy részét. Vártunk volna egy piros zászlót, hogy megpróbálhassuk megoldani és folytatni, de nem jött ez a piros zászló.”

„Nem magával a motorral volt a gond: azt hiszem, a motor vezérlésével, ezért teljesen le kellett állítanunk. Ez a ciklus 30-40 másodpercig tartott.”

„Charles számára az autóban ülve látni azt, hogy egy bolyban csatázva 10 vagy 15 km/h hiányzik és esélyed sincs előzni, a mérnököd pedig mondja, hogy 80 lóerő hiányzik… tökéletesen megértem, hogy nehéz ilyen helyzetben motivációt találni. Ha nem lesz frusztrált ilyen körülmények között, aggódnék is” – tette hozzá a pilóta kapcsán Vasseur.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: