DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 28. szombat
F1

„Nem a safety car időzítésén múlt” – Norris

„Meg kellett volna nyernünk a futamot, de nem tettük” – fogalmazott a McLaren britje, aki szerint a kanadai eset más volt, mint az F1-es Miami Nagydíjon.

A fokozatosan száradó pályán Lando Norris diktálta a legjobb tempót a Formula-1-es Kanadai Nagydíj első fázisában: előbb Max Verstappent, majd az addig vezető George Russellt is megelőzte, és kezdett is elhúzni a párostól.

Aztán viszont jött Logan Sargeant balesete és a verseny első biztonsági autós fázisa. Verstappenék egyből a bokszba hajtottak, Norris viszont csak egy körrel később, mivel épp a bokszbejáratnál járt, amikor a jelzés megérkezett a versenyirányításnál, így a brit elbukta az előnyét és csak a harmadik helyre tért vissza – amelyből második pozíciót faragott a leintésig.

f1-norris-mclaren-montreal-1



Norris eleinte maga is arról beszélt közvetlenül a leintést követően, hogy ezúttal pechesen jöttek ki a safety car időzítéséből, ellentétben a Miami Nagydíjjal, ahol pedig a biztonsági autó épp csak nem elé, hanem Verstappen elé ért ki a pályára, amiből a McLaren-pilóta előnyt kovácsolhatott. Verstappen maga is azzal viccelődött, hogy 1-1-re állnak ilyen tekintetben idén.

A verseny utáni dobogós sajtótájékoztatón azonban Norris már másképp látta a helyzetet: szerinte nagyon is lett volna idejük kiállni a bokszba rögtön, így a McLaren hozott rossz döntést.

„Meg kellett volna nyernünk ma a futamot, de nem tettük” – fogalmazott a fiatal pilóta a Formula.hu online jelenlétében. „Úgyhogy ez frusztráló. Megvolt a tempónk – talán a végén a száraz pályán már nem. Kiderült, hogy ez végül nem sokat számított, de nyernünk kellett volna ma, ez ilyen egyszerű.”

f1-norris-mclaren-montreal-2

„Csapatként nem végeztünk elég jó munkát azzal, hogy nem álltunk ki a bokszba, amikor ki kellett volna, és akkor nem ragadtunk volna be a safety car mögé. Szóval nem hiszem, hogy a szerencsén vagy valami balszerencsés dolgon múlt a dolog.”

„Nem gondolom, hogy ugyanaz lett volna, mint Miamiban. Itt egyszerűen rossz döntést hoztunk. Ez rajtam és a csapaton múlt, és ezt megbeszéljük a későbbiekben.”

„Úgy vélem, eljutottunk arra a szintre, amikor már nem vagyunk elégedettek a második hellyel. A cél a győzelem, és ezt nem értük el. Nem a biztonsági autó időzítéséről volt szó: volt elég időm kiállni a bokszba, de nem így tettünk.”

Ami egyébként a McLaren egy későbbi stratégiai döntését illeti, amikor a már ténylegesen felszáradó pályán két körrel később váltottak slickre, mint Verstappenék, azt dicsérte a brit: szerinte ez segített neki, és kis híján a vezetést is átvette a Red Bull-ostól a bokszból kijövet, de a még hideg száraz pályás abroncsokon nem tudta megőrizni a pozícióját.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: