DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

„Alapvető a probléma, és nem értjük” – Verstappen

Az F1-es címvédő szerint nem lehet heteken belül megoldani a Monacóban felszínre került nehézségeiket – addig pedig bizonyos helyszíneken küszködni fog a Red Bull.

A tavalyi Szingapúri Nagydíj óta a leggyengébb hétvégéjét futotta a Monacói Nagydíjon a Red Bull: Max Verstappen az időmérőn és a futamon is csak hatodik lett, míg Sergio Perez a Q1-ből sem jutott tovább, az első körben pedig balesetbe keveredett. A szenvedés azonban nem érte váratlanul a csapatot, Verstappen már előre jelezte, hogy a rázóköveken és a huplikon nem viselkedik jól az RB20-as.

f1-verstappen-redbull-monaco-2



A hétvége során aztán arról is beszélt, hogy ez a probléma egyébként már 2022, azaz az új szabályok érkezése óta fennáll, csak eddig volt akkora fölényük a riválisokkal szemben, hogy az elfedte a nehézségeiket, miközben Helmut Marko, az energiaitalosok F1-es sportszakmai tanácsadója azt is elárulta, hogy további fejvakarásra ad okot a csapatnál, hogy a szimulátorban ugyanakkor nem látták előre a gondokat.

A nehézségek jellegéből adódóan Verstappen a monacói verseny után kiemelte, hogy nem lesz gyorsan orvosolható a jelenség: „Ez egy alapvető probléma, szóval nem olyasmi, amit heteken belül meg lehet oldani” – idézi a regnáló világbajnokot a Motorsport.com szakoldal.

„Meg kell értenünk, miről van szó, mert világos, hogy nem értjük. De keményen fogunk dolgozni, hogy megértsük a problémát, aztán pedig megpróbáljunk megszabadulni tőle. Nem tudom, meg tudjuk-e már idén csinálni, de jövőre remélhetőleg igen” – tette hozzá a holland.

f1-verstappen-redbull-monaco-1_1

Lesznek még nehéz pályáik

Verstappen arról is beszélt, hogy a fentiek miatt számítanak még küszködős hétvégékre: Szingapúr például idén is okozhat fejtörést a Red Bullnak, de akár a soron következő montreali pálya is állíthatja kihívások elé az RB20-ast.

„Határozottan van néhány pálya a versenynaptárban, amely nem ideális számunkra. Bármely pálya, amely huplis vagy sokat kell vezetni rajta rázóköveken, magyarán az utcai helyszínek valószínűleg kicsit trükkösek lesznek, de remélhetőleg addigra már némileg érteni fogjuk, hogy mi történik.”

„Lesznek olyan versenyek is, amelyek újra jobban fognak kedvezni az autónknak” – tette hozzá Verstappen. „De tudjuk, hol kell dolgoznunk. Van egy egyértelmű irány, ahol még hiányzik kicsit a teljesítmény, így ha azt meg tudjuk oldani, az autónk összességében jobb lesz minden egyes pályán.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: