Az Autósport és Formula Magazin idei második, csütörtökön megjelenő lapszámában az F1 2024-es szezonjának első időszakát, első negyedét összegeztük. Az alapvető tudnivalók (futamok összefoglalói, eredmények, tabellák, fontosabb statisztikák) mellett például erősorrendet készítettünk az első negyedéves teljesítmények alapján: sorba állítottuk a pilóták produkcióit, és a csapatok eddigi performanszait is.
A versenyzőknél több kategóriába soroltuk a résztvevőket, míg a csapatoknál egy egyszerű, egytől tízig terjedő listát állítottunk össze azok alapján, amiket eddig mutattak az érintettek.
84 oldalas újságunkban külön foglalkoztunk Lando Norrisszal, aki az utóbbi hetekben egyértelműen Max Verstappen fő kihívójává lépett elő a McLarennel. Milyen út vezetett idáig a brit pilótánál, és mi várható tőle a folytatásban?
Az elmúlt időszak másik, talán legfelkapottabb személyisége még az F1-ben sincs: a Mercedes új üdvöskéje, Andrea Kimi Antonelli már az első F2-es futamai után olyan nyomás alatt versenyez, ami nem feltétlenül megszokott egy 17 éves fiatal számára. De miért lett ő ekkora sztár, miért ragaszkodik hozzá ennyire Toto Wolff, mikor debütálhat, és mitől különleges az ifjú olasz? Ezzel a témával is külön cikkben foglalkozunk.
Cash is king: mondta egyszer Lewis Hamilton, és ez a mondat manapság mintha teljes egészében meghatározná az F1 vezetőségének munkáját, ötleteit, gondolkodását. De tényleg csak a pénz mozgatja Stefano Domenicaliékat, és ha igen, akkor mi lesz így a száguldó cirkuszból? Ezt a témát is körbejártuk.
Ezen felül exkluzív interjút készítettünk Laurent Mekiessel, a Visa Cash App RB F1-es csapatfőnökével, összeszedtük a 45 esztendőnél idősebb F1-es pilótákat a sportág történetéből, hiszen ebbe a klubba léphet be nemrég megkötött szerződésével Fernando Alonso, valamint az F1 fekete szezonjára, a harminc éve zajló 1994-es idényre is visszaemlékeztünk. Mi történt Ayrton Senna és Roland Ratzenberger halála előtt, valamint után?
Nemcsak F1
Természetesen az F1-en kívül más szériákkal is foglalkozunk az aktuális AFM-ben.
A heteken belül megrendezésre kerülő Le Mans-i 24 órás versenyt például részletesen is felvezettük a tudnivalókkal és a WEC idei szezonjának értékelésével, de arról is értekeztünk, hogy mit várhat a MotoGP a Liberty Mediától, illetve azt is körbejártuk, hogy miért került krízisbe a WRC, és hogy mekkora a káosz most a Rali-vb-n.
A nemzetközi szériákon túl pedig a magyar bajnokságok aktuális helyzetéről is beszámoltunk.
Keressétek magazinunkat az újságosoknál, előfizethető a Formula Webshopban is, illetve a laptapir.hu-n keresztül is olvasható, szintén előfizetés után.