DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

„Eltelik néhány futam, mire beérik a munkánk gyümölcse” – Wolff

Érti már a Mercedes, hol kell fejlődnie és Imolába is visz fejlesztéseket, F1-es főnökük mégis úgy érzi, később láthatjuk majd mindezek eredményét.

Hiába alakította át szinte teljesen a 2024-es Formula-1-es szezonra az autóját a Mercedes, a W15-ös sem hozta meg egyelőre az áttörést – sőt, az első hat forduló alapján legfeljebb negyedik erőnek tűnik az alakulat a Red Bull, a Ferrari és a McLaren mögött.

Pedig a Mercedes részéről váltig állítják, hogy előrelépést jelent az idei konstrukció, sőt fejlődést is elértek vele, csak épp az nemigen látszik amiatt, mert nehezen kezelhető és kiszámíthatatlanul viselkedik a versenygép.

f1-mercedes-miami-1



Mindenesetre a csapatfőnök Toto Wolff a hétvégi F1-es Emilia-romagnai Nagydíj előtt is hangsúlyozta, hogy határozott útvonalat követnek az előrelépés érdekében:

„Most tartunk a szezon egynegyedénél. Az első hat verseny nem volt egyszerű, de világosan megértettük, hol kell fejlődnünk és egy világos utat vázoltunk fel ennek elérésére. Több futam is eltelik, mire majd látjuk ennek a gyümölcsét, de mindenki keményen dolgozik azon, hogy ez minél hamarabb megtörténjen.”

Wolff azt is megerősítette, hogy az első olasz futamon is érkeznek újítások a W15-öshöz, amelyek egy részét már Miamiban bevetették: „Addig is igyekszünk kihozni a maximumot abból a csomagból, amivel rendelkezünk. Viszünk néhány további fejlesztést Imolába, amelyek remélhetőleg a megfelelő irányba hajtanak majd minket.”

f1-mercedes-miami-2-russell

Magáról az imolai pályáról így vélekedett a Mercedes-vezér: „Két egymást követő sprinthétvége után most visszatérünk a hagyományosabb formátumhoz. Ez több időt ad arra, hogy finomhangoljuk a beállításokat, de Imola így is egy olyan pálya, amely komoly kihívást jelent az autó és a versenyző számára egyaránt.”

„Számos gyors és lendületes szakasz található rajta, de néhány lassú kanyar is, valamint trükkös, huplis az aszfaltja. Szűk is a vonalvezetés, ami nehézzé teszi az előzést, és komoly szintkülönbségek is találhatók rajta. Mindez összeadva kemény próbatételt jelent, amelyet már nagyon várunk.”

Wolff hozzátette: Imolában természetesen a mezőny többi tagjához hasonlóan megemlékeznek majd Roland Ratzenberger és Ayrton Senna 30 évvel ezelőtti haláláról, de a csapat egyúttal a Mercedes 1924-es Targa Florión elért sikerének századik évfordulóját is ünnepli majd azzal, hogy láthatjuk körözni az eredeti akkori győztes versenyautójukat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: