Max Verstappen szerint a biztonsági autós fázis nélkül is nagyon nehéz dolga lett volna Lando Norris ellen az F1-es Miami Nagydíjon.
A világbajnok a pole-ból rajtolva megőrizte a vezetést, bár tegyük hozzá, hogy állítása szerint Sergio Perez manővere (amivel őt majdnem elsodorta, és két pozíció hátrányt okozott Carlos Sainznak) miatt kisebb sérülést szenvedett az autója:
„Nagyon közel volt, és csúnya vége lehetett volna. Azt hiszem, lett egy vágás a diffúzoromon, és ötven méterrel később fékezett mindenki másnál, de szerencsére nem történt semmi” – tekintett vissza az esetre Verstappen és szúrt oda egyet Pereznek.
Az eset után egy darabig ha nem is nagy fórral, de az élen haladt a holland, a biztonsági autós fázis és a kerékcsere miatt viszont Lando Norris mögé került, ráadásul rosszabb állapotú gumikon – és esélye sem nyílt arra, hogy megtámadja a britet.
De kiemelte: a McLaren tempója most abszolút alkalmasnak tűnt a győzelemre.
„A biztonsági autó nélkül szoros harc lett volna a végéig, mert előtte voltunk, és hét-nyolc másodperc volt a különbség. De gyorsabbak voltak, szóval van mit csinálnunk. Nem a mi napunk volt, de előfordul” – mondta erről a világbajnok.
„Az elején nem láttam Landót, mert Oscarra és a Ferrarikra figyeltem, de a bokszkiállás után hallottam, hogy milyen tempót megy a használt közepeseken és úgy voltam vele, hogy na az őrület, én sosem lettem volna képes rá. Szóval tudtam, hogy ha nem jön a biztonsági autó, akkor is utánam jött volna a frissebb gumikon, és nagyon keményen kellett volna nyomnom, hogy valahogy magam mögött tartsam” – tette hozzá.
Lassú volt a Red Bull, nehéz volt vezetni
Verstappen szerint nem a biztonsági autóra kell fogni a vereséget, ugyanis a Red Bull most egészen egyszerűen nem volt elég gyors a győzelemhez.
„A safety car néha segít, néha hátráltat, ez benne van a versenyzésben, de ma azzal együtt is volt esélyünk futamot nyerni, viszont világos, hogy nem voltunk elég gyorsak. Amint erre rájöttem, inkább beálltam a biztos második helyre. Lando sokkal gyorsabb volt a végén” – mondta Verstappen.
„Egész hétvégén nem éreztem magam igazán jól az autóban, a közepesen gumikon még nagyjából rendben volt a helyzet, de a keményeken szörnyű volt az egész. Alacsony volt a tapadás, rossz volt az egyensúly a lassú kanyarokban, a tempós részeken nem tudtam ráterhelni a hátsó gumikra, és az autó tolta az elejét. Amint ezek a problémák összeérnek, nem is lehet velük mit kezdeni, mert két különböző jelenségről van szó.”
Christian Horner csapatfőnök annyit azért hozzátett, hogy Verstappen hibája sem segített, amikor elvitt egy bóját a pálya széléről, ugyanis emiatt megsérült az autója.
„Minden körben elbukott két és fél tizedmásodpercet az egyes kanyarban. Hogy ez a sérülése (az autó alja szenvedte el) miatt volt-e, azt nem tudom, de szerintem a képeken jól látszik, hogy nem úgy lett megtervezve az autó, ahogy kinézett. És szerintem a sérüléssel együtt igazából a második hely is egy elég erős eredmény” – mondta Horner.