DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Sargeant nem érti, miért nem szóltak neki

Mármint arról, hogy a büntetéshez vezető pillanatban Nico Hülkenberg egy-két arasszal előtte járt – az amerikai F1-es pilóta szerint egyszerűen szólni kellett volna, hogy adja vissza a pozíciót.

A Kínai Nagydíj első safety car-fázisa során a célegyenesben haladó Logan Sargeant és a bokszból kihajtó Nico Hülkenberg szinte teljesen egyszerre ért oda a második safety car-vonalhoz, mely arról hivatott dönteni, hogy milyen sorrendben soroljanak be a biztonsági autó mögé a versenyzők.

A vonalhoz Hülkenberg a másodperc törtrészével előbb ért oda, de Sargeant ezt több okból sem észlelte, s a verseny végén 10 másodperces büntetést, valamint két büntetőpontot kapott biztonsági autó mögötti előzésért.

Az alábbi képen látható, mennyire kicsin múlott, hogy melyikük ér oda előbb:

pf-hulk-sar



Ez alapján könnyen megérthető, Sargeant miért nehezményezte, hogy miért nem szólt neki senki arról, hogy az előzés illegálisnak minősült. Az amerikai versenyző hangsúlyozta, hogy az autóban ülve nem észlelhette ezt: „A kanyarban van egy kis emelkedő is, ami megnehezíti a helyzetet” – kezdte.

„A magam részéről azt hittem, hogy jóval előrébb vagyok. Azt sem hittem volna, hogy egyáltalán szoros a helyzet, szóval számomra nem volt kérdés, és kicsit furcsa volt a verseny végén hallani ezt” – mondta Sargeant, aki szeretné, hogy a jövőben a hasonló esetekben kapjanak valamilyen értesítést:

sargeant-china

„Nem tudom, hogy az FIA esetleg tudna-e valamilyen visszajelzést adni nekünk. Hosszú ideig biztonsági autó alatt voltunk, nem tudom, miért nem mondták egyszerűen, hogy adjam vissza a pozíciót.”

„Természetesen megtettem volna, ha szólnak, de a magam részéről azt hittem, hogy jóval előrébb vagyok” – mondta az amerikai versenyző, akinek a büntetés mellett az utolsó etapban ment tönkre a versenye a gumikopás miatt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: