A Kínai Nagydíj első safety car-fázisa során a célegyenesben haladó Logan Sargeant és a bokszból kihajtó Nico Hülkenberg szinte teljesen egyszerre ért oda a második safety car-vonalhoz, mely arról hivatott dönteni, hogy milyen sorrendben soroljanak be a biztonsági autó mögé a versenyzők.
A vonalhoz Hülkenberg a másodperc törtrészével előbb ért oda, de Sargeant ezt több okból sem észlelte, s a verseny végén 10 másodperces büntetést, valamint két büntetőpontot kapott biztonsági autó mögötti előzésért.
Az alábbi képen látható, mennyire kicsin múlott, hogy melyikük ér oda előbb:
Ez alapján könnyen megérthető, Sargeant miért nehezményezte, hogy miért nem szólt neki senki arról, hogy az előzés illegálisnak minősült. Az amerikai versenyző hangsúlyozta, hogy az autóban ülve nem észlelhette ezt: „A kanyarban van egy kis emelkedő is, ami megnehezíti a helyzetet” – kezdte.
„A magam részéről azt hittem, hogy jóval előrébb vagyok. Azt sem hittem volna, hogy egyáltalán szoros a helyzet, szóval számomra nem volt kérdés, és kicsit furcsa volt a verseny végén hallani ezt” – mondta Sargeant, aki szeretné, hogy a jövőben a hasonló esetekben kapjanak valamilyen értesítést:
„Nem tudom, hogy az FIA esetleg tudna-e valamilyen visszajelzést adni nekünk. Hosszú ideig biztonsági autó alatt voltunk, nem tudom, miért nem mondták egyszerűen, hogy adjam vissza a pozíciót.”
„Természetesen megtettem volna, ha szólnak, de a magam részéről azt hittem, hogy jóval előrébb vagyok” – mondta az amerikai versenyző, akinek a büntetés mellett az utolsó etapban ment tönkre a versenye a gumikopás miatt.