Az ismételten átalakított sprintes formátumnak megfelelően az immáron sprintkvalifikáció néven futó időmérővel folytatódott a kínai hétvége programja, mely a magyar idő szerint holnap hajnali sprint rajtsorrendjét határozza meg.
Az időmérő borús időben kezdődött, s gyakorlatilag mindenki a pályára rohant, hiszen lógott az eső lába, sőt pillanatokon belül szemerkélő esőt jelentettek a pilóták. Ennek ellenére néhány feltartást leszámítva komolyabb incidens nem történt az SQ1-ben, melyet a szabályok értelmében mindenkinek közepes keveréken kellett teljesítenie.
Aztán ezek a közepesek kissé elfáradtak a végére, s az utolsó köröket megelőzően kieső helyen álló Albon, Russell, Ocon, Sargeant, Tsunoda ötösből csak a Mercedes britje tudott annyit javítani, hogy továbbjusson, aminek Gasly látta kárát: az Alpine így a Williamshez hasonlóan kettős kiesést könyvelhetett el.
A leintés után szürreális pillanatoknak lehettünk tanúi – ismét. A szabadedzést követően ugyanis ismét lángra kapott a fű, s emiatt halasztani is kellett az SQ2-t. Így aztán komolyabb tülekedés alakult ki a bokszkijáratnál, hiszen a korábbinál is komolyabbá vált az eső fenyegetése, s csak a két Red Bull várt türelmesen a bokszban.
Nekik lett igazuk, az eső ugyanis csak akkor érkezett meg, amikorra ők is be tudták fejezni a körüket, második próbálkozásra viszont már nem volt lehetőség, hiszen az eső ígérete helyébe bizonyíték lépett, amin Russell rajtavesztett – a másik négy kieső, Magnussen, Hülkenberg, Ricciardo és Stroll megfelelt a papírformának.
Az SQ3-ban aztán annyira rákapcsolt az eső, hogy fel kellett tenni az intereket, és sokak számára az is gondot okozott, hogy hiba nélkül körbetaláljanak a pályán. Megcsúszások, körtörlések jellemezték a szakaszt, no meg a káosz: amikor mindenki befejezte a körét, úgy tűnt, hogy Hamilton és Alonso lesz az első sorban, ám az utolsó utáni pillanatban Lando Norrisnak visszaadták korábban törölt körét, így ő kezdi az élről a holnap hajnali sprintet.
A sprintidőmérő végeredménye:
Pilóta | Csapat | SQ1 | SQ2 | SQ3 | |
1. | Lando Norris | McLaren | 1:36,384 | 1:36,047 | 1:57,940 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:37,181 | 1:36,287 | 1:59,201 |
3. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:36,883 | 1:36,119 | 1:59,915 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | 1:36,456 | 1:35,606 | 2:00,028 |
5. | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | 1:36,719 | 1:36,052 | 2:00,214 |
6. | Sergio Perez | Red Bull | 1:36,110 | 1:35,781 | 2:00,375 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:36,537 | 1:35,711 | 2:00,566 |
8. | Oscar Piastri | McLaren | 1:36,542 | 1:35,853 | 2:00,990 |
9. | Valtteri Bottas | Sauber | 1:37,112 | 1:36,056 | 2:01,044 |
10. | Zhou Guanyu | Sauber | 1:37,544 | 1:36,307 | 2:03,537 |
11. | George Russell | Mercedes | 1:37,310 | 1:36,345 | |
12. | Kevin Magnussen | Haas | 1:37,033 | 1:36,473 | |
13. | Nico Hulkenberg | Haas | 1:36,924 | 1:36,478 | |
14. | Daniel Ricciardo | RB | 1:37,321 | 1:36,553 | |
15. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:36,961 | 1:36,677 | |
16. | Pierre Gasly | Alpine | 1:37,632 | ||
17. | Esteban Ocon | Alpine | 1:37,720 | ||
18. | Alexander Albon | Williams | 1:37,812 | ||
19. | Yuki Tsunoda | RB | 1:37,892 | ||
20. | Logan Sargeant | Williams | 1:37,923 |