Bár az időmérőn az első három futamhoz hasonlóan a Formula-1-es Japán Nagydíjon is Max Verstappen zsebelte be a pole-pozíciót, a holland kivételesen mégsem volt teljesen elégedett az autóval: szombaton elmondta, hogy a hosszú etapok során nem érezte annyira komfortosan magát, mint a korábbi versenyeken.
Viszont azt is jelezte, hogy a kvalifikáció előtt már végrehajtottak néhány változtatást, ez pedig utóbb kulcsfontosságúnak bizonyult a suzukai győzelméhez: „Úgy gondolom, egy nagyon jó győzelem volt. Beletelt néhány körbe, mire kicsit hozzászoktam az autóhoz, de úgy vélem, sikerült néhány jó változtatást végrehajtanunk az autón az időmérőre fordulva, ami aztán segített ma” – értékelt Verstappen a futam után.
„Úgyhogy igazából az első etap után volt néhány apró módosítás az autón, ami segített, hogy még komfortosabban érezzem magam, és bármikor gyorsabban kellett mennem, képes voltam rá. Amikor a gumikat kellett óvnom, azt is meg tudtam tenni. Ez mindig jó érzés vezetés közben. Közepes és kemény gumik… Talán a kemények kicsit jobbnak érződtek, de összességében szerintem mindkettőn rendkívül versenyképesek voltunk.”
Az FIA sajtótájékoztatóján elhangzott az is, hogy a futam közben egy ponton Verstappen mérnöke, Gianpiero Lambiase úgy fogalmazott a rádión, hogy „nem akarom azt mondani, hogy igazam volt”. A regnáló világbajnoknál rákérdeztek erre is, aki nevetve kezdte a válaszát:
„Nos, volt egy kis… nem vitánk, de ő megkérdezte, hogy biztos azt akarom-e csinálni, mire mondtam, hogy igen, biztos vagyok benne. Aztán kiderült, hogy tévedtem, úgyhogy neki volt igaza. De bizonyos szempontból ez még fel is tüzel, mert úgy voltam vele: ’oké, még ha nem is vagyok teljesen elégedett az egyensúllyal, igyekszem a lehető legkonzisztensebb maradni anélkül, hogy ráüvöltenék’. De nagyszerű a kapcsolatunk, és igen, ez remekül működik így.”
Mindenesetre a változtatások természetéről nem árult el sokat a világbajnokságot vezető pilóta: „Alapvetően az időmérőig nem voltam elégedett, aztán viszont végrehajtottunk néhány változtatást. Természetesen nem mehetek bele a részletekbe, mit csináltunk, de segített ma, sokkal jobb volt tőle a vezetés és kicsit jobban kontroll alatt tudtam tartani az autót.”
Az utcai pályák a kérdőjelek a Red Bull számára?
Verstappen eddig négyből három versenyt nyert 2024-ben, és vélhetően Ausztráliában is jó esélye lett volna minderre a fékproblémája nélkül. Amikor felvetették neki, hogy Toto Wolff, a Mercedes főnöke a Japán GP után úgy nyilatkozott, hogy senki nem fogja őt már utolérni idén, erre így reflektált a 26 éves versenyző:
„Az utóbbi időben Toto nagyon kedves és szép dolgokat mond rólam!” – jegyezte meg félig nevetve Verstappen, aki egyébként Wolff az ő leigazolásáról szóló szavaira is reagált. „Nem tudom. Még mindig nagyon hosszú a szezon, nem akarok túl sokat gondolkodni a hátralévő részén. Versenyről versenyre akarok haladni.”
„Tudom, hogy lesznek pályák, amelyek nem lesznek annyira kedvezők számunkra, de persze amikor olyan helyszínre érkezünk, amelyről tudjuk, hogy gyorsak leszünk ott, azt ki kell használnunk és a maximum pontszámot kell begyűjtenünk csapatként, és a továbbiakban is ezt próbáljuk tenni. És persze tudom, hogy megyünk nehezebb pályákra is még, de ott is maximalizálnunk kell a lehetőségeink, ahol talán más csapatok is nyerhetnek.”
Amikor később rákérdeztek Verstappennél, milyen pályákon lehet nehezebb dolga a Red Bullnak, így felelt: „Szerintem ha történelmileg megnézzük, az utcai pályák némileg trükkösebbek számunkra. Úgy gondolom, az autónk javult kicsit a lassú szakaszokon, de persze az utcai pályán emellett fontos a vezethetőség, valamint az, hogy hogyan viselkedik az autó a rázókövön, a huplikon. Vagyis az autó általános vezethetősége. Ez még részben ismeretlen tényező, hogy mennyit fejlődtünk ezen a téren, szóval majd meglátjuk.”