Q1: Verstappen rögtön gyorsabb, mint a tavalyi pole
A két száraz edzésen, az FP1-en és FP3-on mutatott teljesítményét vitte tovább Max Verstappen az időmérőre, ahol már legelső gyorskörével – 1:28,866-os eredménnyel – gyorsabb volt, mint 2023-as pole-pozíciós köre. Innentől kényelmesen hátradőlhetett, a Q1 hátralevő részében már nem járt a pályán: a második helyet megkaparintó Fernando Alonso közel négy tizeddel volt lassabb nála, a harmadik Sergio Perez és a negyedik Charles Leclerc fért csak fél másodpercen belülre.
Eseménydús utolsó másodperceket hozott a továbbjutó küzdelem, előbb Nico Hülkenberg mentette meg magát a kieséstől, majd Esteban Ocon és az első edzést kihagyó, harmadikon megforgó Daniel Ricciardo is befért az első 15-be, Valtteri Bottas pedig a vártnál is nagyobbat durrantott, a Stake Sauberrel a nyolcadik helyre ugrott a fináléban.
Javításaik kárvallottja a 16. helyre kicsúszó Lance Stroll volt, aki Gasly, Magnussen, Sargeant és az utolsó kanyart elhibázó Zhou társaságában esett ki.
Q2: Egy század a két Red Bull között
A két Red Bull hajtott először a pályára, és úgy nézett ki, a nagy Q1-es különbség ellenére most Sergio Perez javára billenhet a mérleg: Max Verstappen csak az utolsó szektorban előzte meg a csapattársat, 1:28,740-es eredménye csupán 0,012 másodperccel fért a mexikói elé. A harmadik erőt ezúttal a McLaren képviselte Lando Norris révén, két tizedmásodperccel maradt le, az Aston Martin és Alonso ismét elöl voltak, a negyedik helyen.
A két Ferrari ismét nem mutattta a pénteken várt egykörös potenciált, Carlos Sainz ráadásul a felpuhuló gázpedálra panaszkodott. Oscar Piastrival bezárólag az első hét annyira biztos volt a dolgában, hogy a garázsban maradtak a Q2 második etapjára: a három továbbjutó helyért nyolcan harcoltak, köztük a két Mercedes.
A britek elvégezték a munkát, Lewis Hamilton ráadásul a harmadik helyre javított, másfél tizedmásodpercre a két Red Bulltól – az időmérő, sőt egész hétvége folyamán ő került legközelebb eddig a Red Bullhoz. Hazai pályán Yuki Tsunoda happolta végül el a továbbjutó helyet, kiejtette csapattársát, akihez hasonlóan Hülkenberg, az erős időmérőt teljesítő Bottas – az első etapok után még tizedik volt –, Albon és Ocon számára ért véget a kvalifikáció.
Q3: Első sorban a Red Bull, a McLaren a harmadik
Az első két szakasz közti kisebb javítás után Verstappen fél másodpercet gyorsult első Q3-as körére, 1:28,240-es kört rakott össze, Pereznél is 0,365 másodperccel is erősebb volt – aki elé Norris is befért, a mclarenes negyed másodpercre került Verstappentől egy acélos körrel. A Q2-ben villantó Hamilton lemaradása fél másodpercre nőtt, amit a brit sem teljesen értett, és Alonso lendülete is elfogyott az utolsó szakaszra, az Aston a nyolcadik helyre csúszott vissza az időmérő fináléja előtt.
Az utolsó etapban végül csak tizedeket javított Verstappen, 1:28,197-es körnél állt meg az óra – Perez végül csak 0,066 ezredmásodperccel maradt el tőle, ezzel pedig megmentette a második rajtkockát, így a Red Bull kisajátította a Japán Nagydíj első rajtsorát, a szezonban először.
A nagy javítások elmaradtak a végén: Norrisé maradt a harmadik rajtkocka, mögüle Sainz és az ötödik helyre javító Alonso indulhat. Piastri hatodik helyről kezdheti a Japán Nagydíjat, a két Mercedes elől, akik a csak nyolcadik helyre kvalifikáló Leclerc elől indulhat – a korábbi biztató jelek ellenére az Ausztrál Nagydíjat nyerő csapat, ahogy előzetesen várta, nagyobb lemaradásban van Suzukában.
Japán Nagydíj, az időmérő edzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Körök | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:28.866 | 1:28.740 | 1:28.197 | 12 |
2 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:29.303 | 1:28.752 | 1:28.263 | 12 |
3 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:29.536 | 1:28.940 | 1:28.489 | 13 |
4 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:29.513 | 1:29.099 | 1:28.682 | 12 |
5 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:29.254 | 1:29.082 | 1:28.686 | 12 |
6 | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | 1:29.425 | 1:29.148 | 1:28.760 | 12 |
7 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:29.661 | 1:28.887 | 1:28.766 | 15 |
8 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:29.338 | 1:29.196 | 1:28.786 | 12 |
9 | George Russell | MERCEDES | 1:29.799 | 1:29.140 | 1:29.008 | 15 |
10 | Yuki Tsunoda | RB HONDA RBPT | 1:29.775 | 1:29.417 | 1:29.413 | 18 |
11 | Daniel Ricciardo | RB HONDA RBPT | 1:29.727 | 1:29.472 | 12 | |
12 | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | 1:29.821 | 1:29.494 | 12 | |
13 | Valtteri Bottas | KICK SAUBER FERRARI | 1:29.602 | 1:29.593 | 12 | |
14 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:29.963 | 1:29.714 | 9 | |
15 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:29.811 | 1:29.816 | 12 | |
16 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:30.024 | 6 | ||
17 | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | 1:30.119 | 6 | ||
18 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:30.131 | 9 | ||
19 | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | 1:30.139 | 6 | ||
20 | Zhou Guanyu | KICK SAUBER FERRARI | 1:30.143 | 6 |