Hiába versenyzett hazai közönség előtt a hétvégén Daniel Ricciardo, ezúttal is elmaradt a Visa Cash App RB házon belüli csatájában Yuki Tsunodától: míg a japán bejutott a Q3-ba, a futamon pedig hetedikként ért célba, az ausztrál mindössze a 12. pozíciót csípte el.
Pedig eltérő stratégiával próbálkoztak vele, hiszen a lágy gumin startol és már az ötödik közben kiállt kereket cserélni – csakhogy az ellenfelei reagáltak erre, ezzel pedig kioltották a taktika esetleges előnyeit:
„Mindenki más is nagyon korán kiállt, szóval igen, az volt az elképzelés, hogy kicsit szabad legyen előttem a pálya, de úgy érzem, a többiek is résen voltak” – összegzett Ricciardo, akit a MotorSportWeek.com idézett. „Talán küszködtek is, hiszen a közepes gumikon rajtoltak, így ez nekik sem volt túl jó. Szóval igen, nem tudom. Nem tudom, meddig juthattunk volna keresztül a bolyon. Valószínűleg kicsit azért működött, de működhetett-e volna jobban is? Nem tudom.”
„Ha hátul vagy, próbálkoznod kell valamivel. Nyilvánvalóan nem volt ostobaság. Amikor láttam Nicót előttem, hogy a keményen startol, azt nagyobb kockáztatásnak éreztem. De azt hiszem, kifizetődött neki. Eléggé meglepődtem, az első körös tempója elég jó volt, azt hittem, küszködni fog a startnál.”
Ricciardo ennek ellenére úgy érezte, voltak biztató momentumai az Ausztrál Nagydíjon – igaz, azt elismeri, hogy továbbra is hiányzik valami neki Tsunodához képest:
„Az első kemény gumis etapon VSC-t kaptunk, majd rögtön utána jelentkezett a szemcsésedés, úgyhogy szerintem abban az etapban időt veszítettünk. A második etapban aztán, miután lehagytam talán Estebant, sikerült 1:21 elejébe bemennem a köreimmel, amelyek szerintem akkor versenyképesek voltak. Utána aztán kék zászlókat kaptunk. De úgy gondolom, voltak pillanatok, amikor egyértelműen biztatóbbnak festett a helyzet.”
„De még amikor gyorsan mentünk, akkor is jeleztem a csapatnak, hogy úgy érzem, még valami hiányzik. De egyértelműen biztatóbb volt, folytatjuk a közeledést. Nyilván azt is szeretném megerősíteni a csapatnak, hogy ez nem az önbizalommal kapcsolatos, nem arról van szó, hogy mi a poklot csinál az autó fékezéskor vagy kanyarodáskor.”
„Sokszor úgy érzem, nem tudom átvinni azt a sebességet, amire látom, hogy Yuki képes. Vizsgálom, mit csinálhatnék jobban, és közben sok kérdést teszek fel a csapatnak, szóval ez egy kétrészes folyamat” – fogalmazott Ricciardo, hozzátéve: a következő egy-két versenyen érkeznek fejlesztések a Visa RB autójához, és hisz benne, hogy gyorsan fordíthatnak a dolgok alakulásán.
Amire szüksége is lehet a többszörös nagydíjgyőztesnek, hiszen sajtóértesülések szerint Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója máris ultimátumot adott neki: ha nem javul két nagydíjon belül, elveszítheti az ülését és érkezhet a helyére Liam Lawson – erről itt írtunk bővebben.