A kettős győzelmet arató Ferrari mögött a McLaren volt a második legeredményesebb istálló a hétvégi Formula-1-es Ausztrál Nagydíjon, hiszen Lando Norris a harmadik, Oscar Piastri pedig a negyedik helyen futott be.
Norris harmadik pozíciója azt is jelentette, hogy a wokingiak idei első dobogós helyezésüket könyvelhették el. A brit természetesen örült az eredménynek és az előrelépésnek is, a futam utáni nyilatkozatában viszont utalást tett arra, hogy úgy érezte, a tempójuk erősebb volt Charles Leclerc-énél, így stratégia révén akár a második hely is fogható lett volna számukra, ha elévágnak a monacóinak.
Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke nem feltétlenül osztja pilótája véleményét. Az első kiállásoknál ugyanis a hátrébb lévő Piastrival akartak elévágni Leclerc-nek, csakhogy a monacói ferraris is ugyanakkor érkezett kerékcserére, így ez nem jött össze, az addig előttük haladó Norrist pedig akkor már nem akarták belekeverni a csatájukba, így került a páros mögé ideiglenesen, és ezért kellett sort keríteni a csapatutasításra, amellyel még amúgy Piastri is egyetértett.
„Elképzelhető” – fogalmazott Stella, amikor Norris álláspontjáról kérdezték. „Nagyon-nagyon korán jártunk egy olyan versenyen, amelyen magas fokú volt a bizonytalanság a kemény gumik viselkedését illetően. És egyértelműen láthattuk, hogy volt néhány topautó, amelyik egyáltalán nem tűnt gyorsnak, mert nem működtek a gumikkal – az egyikük Sergio volt.”
„Úgyhogy ezt az agresszív stratégiát választottuk, hogy megpróbáljuk megelőzni Leclerc-t Oscarral. De Leclerc is úgy döntött, hogy ez jó ötlet. És ugyanakkor álltak ki a bokszba – elképzelhető, hogy azért, mert hallgatták a rádiózásunkat. Ez azt is jelentette, hogy Leclerc-rel és Oscarral két olyan autó elé vágtunk volna, amelyek egymással csatáztak. Úgyhogy azzal, hogy Lando erős pozícióban volt, ezt fölösleges kockázatnak gondoltuk” – magyarázta a csapatvezető.
Stella azt is hozzátette, hogy szerinte a Ferrari szimplán gyorsabb volt náluk Melbourne-ben – bár azt is megjegyezte, hogy nem sokkal:
„Leclerc azért végzett Lando előtt, mert jelenleg gyorsabb az autójuk. A biztató hír, hogy ez a gyorsabb autó azért nem sokkal gyorsabb. Nagyon közel voltunk, ami szerintem biztató Japán előtt olyan tekintetben, hogy az a karakterisztika, amely miatt Ausztrália passzolt hozzánk, még egy újabb szintre kerül ott a közepes és gyors kanyarok arányát tekintve a lassúakhoz képest.”