Nem tudott részt venni az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén Alexander Albon: a brit-thai pilóta annyira összetörte a Williamst az első gyakorláson egy kanyarkijárati kerékvetőről elpattanva, hogy a csapat nem tudta összerakni az autó időben, így értékes időt veszített el a hétvége első pályanapján.
A nap sztárja viszont a végére a Ferrari és az Aston Martin lett: főleg a maranellóiak autója tűnt nyugodtnak a többiekhez képest, ugyanis mindkét gyakorlás az elúszásokról, megcsúszásokról, kerékvetőkön pattogásról, elfékezésekről szólt, ezt a második szabadedzésre sem tudták megoldani a csapatok.
A Ferrari viszont viszonylag kezelhetőnek tűnt, és Charles Leclerc ki is hozta belőle, amit lehetett, a monacói volt a leggyorsabb a lágy gumikon, és ő zárta az élen a napot – a vakbélműtét után visszatérő és első napját teljesítő Carlos Sainz is jó tempót diktált, lassabb volt csapattársánál, de bejött harmadiknak, és nem akadtak egészségügyi gondjai, úgyhogy maximálisan elégedettek lehetnek a Scuderiánál.
Az Aston is jól viselkedett, Fernando Alonsónak és Lance Strollnak is voltak kisebb-nagyobb hibái, de a tempó rendben volt, mindketten befértek a top ötbe, és főleg a kanadai ideje volt meglepően jó – míg a spanyol a tőle megszokottnál többet tévesztett a nap folyamán.
A Red Bull nem volt rossz, de nem is tűnt különösebben meggyőzőnek, Max Verstappen a második gyakorlás első negyedét ki is hagyta, mert szerelte az autóját a csapat, és utána is elég sokszor indult el alatta kellemetlenül az RB20 – nem volt túl kényelmes vezetni az autót, ami Sergio Perez teljesítményén is meglátszott. Verstappen végül több próbálkozásból felzárkózott másodiknak a két Ferrari közé, de közel négy tizedmásodpercet kapott Leclerc-től, míg Perez nyolc tized lemaradással a nyolcadik helyen zárta a pénteket.
A McLaren sem volt lassú, de szintén nem volt könnyű vezetni, a legidegesebbnek pedig ezúttal is a Mercedes tűnt a mezőny első felében: Lewis Hamilton és George Russell is sokszor „kapaszkodott a kormányba”, ritkán tudtak hibátlan kört összerakni, sokszor kellett korrigálni, és sokszor szaladtak le a pályáról mindketten. A tempó Russellnél nagyjából megvolt, az egyetlen összerakott köre elég volt az élmezőnyhöz, de azt autó viselkedésével a látottak alapján aligha lehetnek elégedettek.
Egyébként több csapatnál is felmerült, hogy a hasmagasság problémás lehet a hétvége folytatásában, és többeknél kopólemezt cseréltek az autó alján, mert a kerékvetőkön pattogástól eléggé fogyni kezdtek – érdemes lesz ezt figyelni a későbbiekben.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a Ferrari tényleg jól mozog Melbourne-ben, és egy körön mindenképpen esélye lehet elkapni a Red Bullt, főleg a tempós részeken tűnt gyorsabbnak az RB20-asnál: ezek alapján izgalmas időmérőre készülhetünk.
Folytatás magyar idő szerint szombat reggel 2:30-kor a harmadik szabadedzéssel, majd 6:00-kor az időmérővel, a futamra pedig vasárnap reggel 5:00-kor kerül sor.
A második szabadedzés végeredménye:
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:17,277 |
2. | Max Verstappen | Red Bull | +0,381 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | +0,430 |
4. | Lance Stroll | Aston Martin | +0,545 |
5. | Fernando Alonso | Aston Martin | +0,635 |
6. | George Russell | Mercedes | +0,674 |
7. | Oscar Piastri | McLaren | +0,800 |
8. | Sergio Perez | Red Bull | +0,813 |
9. | Lando Norris | McLaren | +0,878 |
10. | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB | +0,911 |
11. | Guanyu Zhou | Stake | +1,144 |
12. | Daniel Ricciardo | Visa Cash App RB | +1,257 |
13. | Logan Sargeant | Williams | +1,301 |
14. | Valtteri Bottas | Stake | +1,308 |
15. | Pierre Gasly | Alpine | +1,414 |
16. | Nico Hülkenberg | Haas | +1,425 |
17. | Esteban Ocon | Alpine | +1,428 |
18. | Lewis Hamilton | Mercedes | +1,557 |
19. | Kevin Magnussen | Haas | +1,998 |
20. | Alexander Albon | Williams | köridő nélkül |