Lewis Hamilton ferraris átigazolása ugyan elnyomta másnap, de január végén fontos Formula-1-es hír volt, hogy a FOM úgy döntött, jelen formában nem engedélyezi 2025-ben vagy 2026-ban a mezőnyhöz való csatlakozást az Andretti–Cadillac formációnak. Indoklásukban kifejtették: szerintük nem a csapat hozna értéket az F1-nek, hanem fordítva, valamint nem látják biztosítottnak, hogy az istálló egyből versenyképes lenne a királykategóriában.
Az F1 mellett a jelenlegi csapatok vezetői is a kezdetektől elutasítók voltak a mezőnybővítéssel kapcsolatban. Amikor a bahreini teszt csütörtöki napján a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján feltették a kérdést, hogy mit szólnak az Andretti elutasításához, a Red Bullt irányító Christian Horner rámutatott: más úton még jöhetne az F1-be az amerikai gárda.
„A Formula-1 világossá tette az álláspontját. Ez nem azt jelenti, hogy nem jöhet az Andretti. Csupán azt, hogy nem jöhetnek új vagy tizenegyedik csapatként. Szóval a lehetőség továbbra is adott, hogy átvegyenek egy már létező franchise-t vagy istállót, ha meg tudnak állapodni a kereskedelmi feltételekről” – fogalmazott Horner.
A világbajnok istálló vezérének elképzelése ugyan logikusan hangzana, de Michael Andretti csapattulajdonos többször elmondta, hogy korábban a Horner által említett csapatvásárlással is próbálkozott, de egyetlen alakulat sem volt eladó. Ráadásul az F1 utóbbi években megnőtt népszerűsége azt is eredményezte, hogy a csapatok értéke is az egekbe szökött.
„Ez az F1 bajnoksága, az ő döntésük”
A szóban forgó sajtótájékoztatón jelen volt az Alpine immár véglegesített csapatfőnöke, Bruno Famin is. A franciák szerepe azért érdekes az Andretti-ügyben, mert velük volt előszerződésük egy motorparnteri megállapodásról, és Faminék nyitottak is erre továbbra is, de csak akkor, ha az F1-től engedélyt kapnak az amerikaiak. Most az Alpine-főnök így nyilatkozott:
„Úgy gondolom, a döntés joga a Formula-1-é, hogy megvizsgálják és felmérjék a helyzetet és azt, hogy egy tizenegyedik csapat megfelelő hozzáadott értéket hozna-e a bajnokság számára. Ez az ő felelősségük, az ő bajnokságuk, nekünk pedig csak tudomást kell vennünk a döntésükről.”
Harmadikként a McLaren elnök-vezérigazgatója, Zak Brown is röviden összefoglalta az álláspontját: „Ahogy Bruno is mondta: a döntés megszületett. A Formula-1 lefektette a feltételeket, aztán meghozta a döntését.”
Arról, hogy miért nem lehet készpénznek venni az F1 említett közleménye ellenére sem, hogy az Andretti–Cadillac nem lesz ott a rajtrácson 2026-ban, a Formula Podcast alábbi adásában részletesen is beszélt utazó tudósítónk, Mészáros Sándor: