A bahreini tesztelés első napja éppen azt az eredményt hozta, amire az előző szezon fényében számítani lehetett (leszámítva azokat, akik abban reménykedtek, valamilyen csoda folytán a riválisok idén beérik a Red Bullt): Max Verstappené volt a legjobb köridő, és bár egy teszten, különösen nyitónapon nem a sebesség a fő, az 1,14 másodperces differencia a második McLarenhez képest beszédes.
Verstappennek zökkenőmentes napja volt bármilyen műszaki fennakadás és bokszban töltött idő nélkül, az extrémen átalakított oldaldobozokkal felszerelt RB20 stabilan mozgott a pályán és töretlenül rótta a köröket, egészen 142-ig, amennyinél többet csak a Haas két versenyzője tett meg együttesen.
„Jó érzés újra F1-es autóban ülni, élvezet volt ma kint lenni a pályán. Sok kört megtettünk és pár újdonságot is kipróbáltunk az autón, ami fontos volt – összességében elégedett vagyok azzal, ahogyan alakult” – idézi Verstappen a Formula1.com.
„A téli szünetet követően az első pár kör mindig tud kis meglepetést okozni, de aztán gyorsan visszarázódsz a dolgok ritmusába. Összességében az autó jól reagált, és figyelembe véve, hogy ez csak teszt, kellemes napunk volt. A holnapi napot illetően megbeszéljük a mérnökökkel a terveket, de már várom, hogy délután visszaüljek az autóba” – mondta a világbajnok, aki csütörtök délelőtt átengedi az RB20-at Sergio Pereznek, de az ebédszünet után ismét ő következik.
Marko: A koncepció működik
Hasonlóan pozitívan értékelte a csapat helyzetét Gianpiero Lambiase, a Red Bull mérnökigazgatója és a tanácsadó Helmut Marko is:
„Már az első napon teszteltük az alapok többségét és a szükséges válaszokat meg is kaptuk” – mondta Lambiase. „Most erős alapunk van a második és harmadik napra.”
„142 kört tettünk meg bármilyen probléma nélkül” – büszkélkedett Marko. „A koncepció működik, ez volt az elsődleges. Az autó reagál, mi fejlődik, szóval jó a helyzet. Bármit változtattunk és próbált ki (Verstappen), az autó reagált rá, többé-kevésbé áttértünk a finomhangolásra. Mind mosolygunk.”