DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Ocon ma is a Mercedes „juniorja”

„A juniorjuk vagyok, még ha már nem is vagyok annyira junior” – mondta a Mercedesről Ocon, aki csapattársához hasonlóan bízik az Alpine-ban, de menedzsmentje nyitva tartja a szemét.

Az Alpine versenyzőiről, Pierre Gaslyról és Esteban Oconról már a tavalyi szezon derekán, a „nagy lefejezést” követően hallhattunk olyan véleményeket, hogy nem dőlnének a kardjukba, ha 2025-ben már máshol kellene folytatni F1-es karrierjüket, azonban a csapat részéről már hetekkel ezelőtt egyértelműsítették, hogy folynak a tárgyalások mindkettejükkel.

ocon-2024



Az első futamgyőzelmét 2021-ben Magyarországon megszerző Esteban Ocon úgy nyilatkozott, hogy nem bánná, ha minél előbb pont kerülne a jövőjét firtató kérdések végére. Természetesen jelenlegi csapatáról, az Alpine-ról beszélt mindenekelőtt ebben a vonatkozásban: „Nagyon jól érzem magam, sok éve versenyzek itt, és nagyon régóta a család része vagyok.”

„De az F1 az F1, nem tudhatod, mi minden történhet” – mondta a francia, akit a Mercedesszel való kapcsolata miatt, mondhatni természetesen a Ferrarihoz távozó Lewis Hamilton lehetséges utódai között is emlegetnek. Ocon nem is tagadta a nyilvánvalót, de igyekezett leszögezni, hogy a prioritás számára az, hogy minél jobban teljesítsen az Alpine színeiben:

alpine-a524

„Köztudott, hogy kapcsolatban állok a Mercedesszel, már régóta, 2015 óta menedzselnek engem. A juniorjuk vagyok, még ha már nem is vagyok annyira junior. Meglátjuk, mit hoz a jövő, de jelenleg teljes mértékben az Alpine-nak szentelem magam, a közös teendőinknek és az előttünk álló terveknek” – mondta, majd hozzátette:

„Csak erre kell koncentrálnom, mert az ilyesmi nagyon megzavarja a fókuszt. Ezért van egy nagyon erős menedzseri gárdám, mely képes meghozni a megfelelő döntéseket a jövővel kapcsolatban, én pedig nem aggódom az ilyesmin, és csak a pályára fókuszálok.”

Gasly látni akarja, mit tud az Alpine

Ocon csapattársa, Pierre Gasly arról beszélt, hogy Lewis Hamilton lépése alapvetően átalakította a pilótapiac dinamikáját, s a maga részéről először szeretné látni, mire képes az Alpine másfél hete bemutatott versenygépe, az A524-es:

„Az év végén lejár a szerződésem, és természetesen zajlanak beszélgetések, jelenleg ez a helyzet. Látni akarom, mire képes ez az autó, hiszen végső soron az a célom, hogy az élen harcoljak. Hiszem, hogy ez lehetséges az Alpine-nal” – mondta, majd így folytatta:

gasly-2024

„Huszonnyolc éves vagyok, megvan a kellő tapasztalatom, a legjobb koromban vagyok. Győzelmekért, dobogós helyezésekért akarok küzdeni, és ott akarok lenni a dobogón” – fejtette ki a francia, majd csapattársához hasonlóan hozzátette, hogy nem az ő dolga kiigazodni a felbolydult pilótapiacon, hanem a menedzsmenté:

„Versenyzőként természetesen megvan a csapatom az effajta munkára. Arra koncentrálok, ami pilótaként a dolgom, mert az a vágyam, hogy tegyem a dolgom, és a legjobbat nyújtsam a csapatért. 1500 emberünk dolgozik éjjel-nappal, hogy az autónk a lehető legjobb legyen, az én feladatom pedig az, hogy a lehető legmagasabbra juttassam a rajtrácson. Szóval erre koncentrálok.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: