Alig bő két év múlva, 2026-ban érkeznek a Formula-1-be az új motorszabályok. Ugyan az 1,6-os V6-os turbómotorok megmaradnak, sokkal nagyobb hangsúlyt kap az energia-visszanyerő rendszer, hiszen 50 százalékban az elektromos komponensből érkezik majd a teljesítmény, miközben az MGU-H kikerül a hajtásláncból.
A háttérben a motorgyártók természetesen már teljes gőzzel dolgoznak az új erőforráson, s a Motorsport Italy értesülései szerint a Ferrari nemrég komoly mérföldkőhöz érkezhetett: az olasz lap ugyanis úgy tudja, hogy a maranellóiak még karácsony előtt beindították az első változatát a 2026-os F1-es motorjuknak.
Természetesen hangsúlyozni kell, hogy amennyiben ez így történt, ez még csak az új szabályok szerint tervezett motor első változata, várhatóan a 2026-os szezon kezdetéig még számos más variáció is kikerül a Wolf Zimmermann és Enrico Gualtieri által vezetett projektből. Mindenesetre az olasz sajtóértesülés szerint az első eredmények „biztatók”, amiből persze szintén nem kell messzemenő következtetéseket levonni.
A Motorsport olasz kiadása arról is beszámol, hogy különösen a belsőégésű komponensre fókuszál egyelőre a Ferrari, hiszen bár növekszik az energia-visszanyerő rendszer szerepe, ott is változás lesz, köszönhetően a fenntartható üzemanyagra való váltásnak. A Scuderia munkáját segíti az osztrák központú AvL-lel meglévő együttműködés is.
Dolgoznak a 2024-es F1-es autón is
Miközben már zajlanak a munkálatok a 2026-os motorszabályokra való felkészülés jegyében, természetesen a Ferrari a 2024-es Formula-1-es versenygépén is dolgozik. Az idézett beszámoló szerint „magabiztos légkör” lengi körül az egyelőre Project 676-os kódnév alatt futó autóval kapcsolatos fejleményeket.
Korábban a Ferrari csapatvezetője, Frederic Vasseur elmondta, hogy 95 százalékban kicserélik az idei autó alkatrészeit. Ahogy azt is tudjuk már, hogy a vörösök február 13-án rántják majd le a leplet Charles Leclerc és Carlos Sainz új játékszeréről.