Ahogy arról beszámoltunk, a Ferrari bejelentette, hogy február 13-án mutatja majd be új 2024-es F1-es autóját, de sem az autó nevét nem árulta el, sem azt, hogy hol lesz majd a bemutató, vagy hogy milyen formátumot ölt majd – hiszen ez csapatról csapatra és évről évre változik.
Frederic Vasseur csapatfőnök azt viszont bevallotta, hogy ő nagyon más helyzetben van, mint tavaly ilyenkor: 2023 januárjában állt munkába, az autót és a terveket „készen kapta” az elődjétől, Mattia Binottótól, majd amikor kiderült, hogy az az irány téves volt, az ő vezetésével kezdték meg Maranellóban az újratervezést.
Mára a csapatot már átszervezte, átalakította úgy, ahogy szerinte jelenleg a leghatékonyabban működhet, az autóval kapcsolatban is új irányokat próbáltak ki, azt pedig már korábban jelezték, hogy 2024-re az alapokhoz nyúlnak vissza, mert az elmúlt két évnek olyan korlátai vannak, amelyeket nem tudnak átlépni – márpedig így nem küzdhetnek újra világbajnoki címért.
„Egy éve elég nagy volt a kihívás, mert meglehetősen későn csatlakoztam a csapat. Hatalmas hullámban jöttek a kezelésre váró dolgok, meg kellett tanulnom és felfedeznem mindent alig pár hét alatt. Négy héttel az autóbemutató és öt-hat héttel a szezonkezdet előtt érkeztem” – idézi Vasseur szavait a Racingnews365.com.
„Most viszont szerintem sokkal kényelmesebb az új szituáció. Szinte mindenkit ismerek a cégnél, ismerem a rendszert, jobban értek mindent. Szerintem jó munkát végzek, vagy mondjuk azt, hogy jobbat, mint tavaly. Ezt a lendületet meg kell tartanunk, és még ha a szezon utolsó szakasza egész jól is alakult, de ez sosem elég, és nem szabad leállnunk” – magyarázta.
Az autó jelentősen átalakul
Korábban hallhattunk arról, hogy a padlólemezt és a hátsó futóművet is átdolgozhatja a Ferrari, az egész 2024-es autó működése máshogy épül majd fel, mint az idei, máshogy illenek majd össze a mechanikai és az aerodinamikai csomagok, így meglehetősen fundamentális változtatásokat várhatunk.
„Tavaly azt mondta nekem mindenki, hogy a Ferrari jó lesz az év elején, aztán majd elkezd lecsúszni. Higgyétek el, Dzsidda vagy Melbourne után azt mondtam, hogy most akkor mi a f*sz van, ha ez volt a jó rész, akkor nagy bajban vagyunk. Korábban, kintről azt gondoltam, hogy ez a csapat mindent túlreagál, de igazából Melbourne után elég nyugodt volt mindenki, óvatosan kezeltük a helyzetet és az autó gyengeségeit.”
„Ami a 2024-es autót illeti: nem tudom, hogy a forradalmi-e a jó szó, mert a szabályok maradnak, és nagy változás nem történhet, tizedmásodpercekről beszélünk. De az biztos, hogy teszünk egy lépést, és nem becsüljük alá azt a lépést. Az alkatrészek 95%-át kicseréljük, talán ezt lehet forradalmiként értékelni, nem tudom, hogy az lesz-e” – magyarázta Vasseur.
„Az elvárás az, hogy magunkra koncentrálva teszünk egy nagy lépést előre. De a végén úgyis a többiekhez viszonyított fejlődés számít, ha száz lépést teszünk, de a többiek százhúszat, akkor úgyis hülyének fogunk tűnni.”
Leclerc és Sainz is sokat tett hozzá
Charles Leclerc és Carlos Sainz már a negyedik közös szezonjára készül Maranellóban, és az új autó fejlesztésében is nagyon aktív szerepet vállalt a pilórapáros.
„Nagyon benne voltak a fejlesztésben már az elejétől fogva, és elégedettek a helyzettel. Fontos, hogy már az elejétől benne legyenek. Carlos és Charles is eléggé elfáradt a szezon végére, de azt mondták, hogy oké, most legyen két-három hét pihenő, aztán január 9-10-én már újra itt lesznek.”