DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Verstappen megnevezte a legjobb és legrosszabb idei F1-es versenyét

Utóbbinak nem a Szingapúri Nagydíjat jelölte meg a világbajnok, hanem azt a futamot, amelyből sokat tanult a következő fordulókra nézve.

Max Verstappen valósággal letarolta a 2023-as Formula-1-es idényt, hiszen a 22 futamból 19-et megnyert, így tükörsimán, rekordokat döntögetve húzta be harmadik világbajnoki címét. Éppen ezért aligha volt könnyű dolga a hollandnak, amikor a Motorsport interjújában arra kérték, hogy nevezze meg a legjobb idei versenyét:

„Úgy gondolom, Spa ismét egy nagyon erős hétvégénk volt. Valószínűleg Japán is nagyon erős volt: az első körtől kezdve hihetetlen volt vezetni. Felnéztem a kivetítőkre, és azt mondtam magamban: ’oké, ez egy jó kezdés!’. Az egyensúlyt illetően talán a japán időmérőn volt igazán nagyon jó vezetni.”

f1-verstappen-suzuka-1



Tény, hogy a suzukai hétvége volt az egyik, ahol Verstappen a leginkább kiemelkedett a mezőnyből: különösen az első szektor S-kanyarjaiban vert több tizedet a társaira. A futamon pedig végül csaknem 20 másodperces előnnyel diadalmaskodott a legközelebbi üldözőhöz, Lando Norrishoz képest.

 

Kulcsfontosságú volt a legrosszabb F1-es futama

Elsőre érdekesnek tűnhet, hogy Verstappen nem Szingapúrt jelölte meg a legrosszabb nagydíjának 2023-ból, ahol már a Q2-ben kiesett és a futamon is csupán ötödik lett, a szezonban egyedüli alkalommal lemaradva a pódiumról. Helyette az Azerbajdzsáni Nagydíjat nevezte meg, ahol a pole-t Charles Leclerc-rel, a sprintgyőzelmet és a vasárnapi versenyt pedig a csapattárs Sergio Perezzel szemben veszítette el:

„A legrosszabb Baku volt. Egyszerűen nem voltam elégedett, ahogy a dolgok alakultak. Szingapúrban csak lemaradásban voltunk és valószínűleg hibáztunk néhányat a beállításokkal. Az csak zavaros volt. Számomra bizonyos szempontból Szingapúr meg sem történt, azt nem számolom!”

f1-verstappen-baku-1

Verstappen ugyanakkor nem először beszélt arról, hogy a bakui futam második szakaszában számos beállítást kipróbálgatott a kormányán, amely kulcsfontosságúnak bizonyult az évad későbbi részében látott hengerlése szempontjából:

„Talán nem az volt életem legjobb etapja, de ez részben annak is volt betudható, mert kipróbáltam több változtatást a fékbeállításokat, a differenciálművet és a motorféket illetően. Az autó még nagyon új volt, emellett egy 90 fokos kanyarokkal tűzdelt utcai pályáról beszélünk, ahol amúgy is kissé más viselkedést várhatsz az autótól.”

„Szerintem ezért is volt ingadozó az az etap, de a vége igen erősre sikerült, amikor már úgy éreztem, eléggé elhasználtam a gumikat az elejétől kezdve, mert próbáltam előzni. A futam vége után úgy voltam vele, hogy oké, nem nyertem meg a versenyt, de nagyon sokat tanultam a következő nagydíjakra.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: