Mick Schumacher 2021-ben és 2022-ben versenyzett a Haas színeiben, ám az idei szezonra már nem kapott ülést az amerikai istállótól. Mint a német azt a Formula1.com portálnak most elmondta: meglehetősen későn, a szezonzáró hétvége kezdete előtti nap tudatták ezt vele, így nem sok esélye maradt más ülést keresni, ezért csaptak le a Mercedes által kínált teszt- és tartalékversenyzői lehetőségre.
Amely munkakörben Schumachert többször is méltatta Toto Wolff csapatvezető, valamint a két pilóta, Lewis Hamilton és George Russell: a versenyzők szerint nem egyszer a fiatal versenyző péntek éjszakába nyúló szimulátoros munkája segítette őket a versenyhétvégéken a helyes beállítások megtalálásában.
„Nagyszerű, hogy ezt elismerik az emberek. Sajnos azonban még mindig tartalékpilótaként vagyok itt, nem versenyzőként. Úgyhogy nyilvánvaló, hogy valami félresiklott, és olykor ezt kissé nehéz megérteni” – fogalmazott ennek kapcsán Schumacher.
Aki egyáltalán nem tett le az F1-es visszatérésről: mint rámutatott, 2025-re jóval több csapatnál járnak le a szerződések és szabadulnak fel az ülések, így több esélye lehet találni magának helyet, mint volt 2024-re fordulva.
„Mindenesetre nagyon szoros kapcsolatot fogok tartani a Formula-1-gyel, és remélhetőleg ez lehetővé teszi számomra, hogy bizonyítsam az F1-ben dolgozó embereknek, hogy még mindig megérdemlek egy esélyt az autósport csúcskategóriájában, és hogy ide tartozom” – nyilatkozta Schumacher még azt megelőzően, hogy hivatalossá vált az endurance-világbajnoki ülése.
Ugródeszka a WEC az F1 felé?
Merthogy a német 2024-ben a WEC Hypercar-kategóriájához tartozó Alpine versenyzője lesz a hosszútávú-vb-n. Érdekesség, hogy Mick édesapja, a későbbi hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher ugyancsak megfordult a sportautózás csúcssorozatában és a Le Mans-i 24 óráson is, mielőtt debütált a száguldó cirkuszban:
„Én némileg fordítva csinálom, szóval miért ne? Mindig úgy találtam, hogy sok a véletlen, aminek köszönhetően némileg hasonló az utam édesapám pályafutásához. De most magam is a sportautók felé veszem az irányt, szóval talán ez indít el vissza az F1-be a szezon közepe táján, valahol Spa körül. Úgy vélem, nyilvánvalóan érdekes fejezet ez a karrieremben, és érdekes tényező visszatekinteni arra, amit ő ért el a Mercedes juniorprogramjában 1989-ben” – mondta minderről Mick Schumacher.
Amikor rámutattak, hogy az Alpine F1-es istállóval rendelkezik, ami szintén egy lehetőséget nyithat számára a visszatérés irányába, így reflektált a pilóta:
„Hogy őszinte legyek, ennyire messze nem gondolkodtam. Nyilván az Alpine és a Mercedes riválisok a Formila-1-ben, és most csak hangosan beszélek, de nem gondolom, hogy nagyon megfér egymás mellett a versenyzői szerepem és a tartalékosi feladatköröm itt, nem hiszem, hogy ez lehetséges lesz. De ismétlem, az, hogy a WEC-ben szerepeljek az Alpine-nal és ezzel promotáljam magam az F1 felé is, egy roppant érdekes elképzelés.”
Schumacher arról is beszélt az F1 hivatalos honlapjának, hogy a Mercedes tartalékosaként eltöltött idényben a legfőbb, amit megtanult, hogy most már jobban tudja, mit akar az őt körülvevő csapattól, összevetve az újoncéveivel.