DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 28. szombat
F1

„Semmit nem csináltunk rosszul, mégis nagy árat fizettünk” – Ferrari

Nem elég a jelentős anyagi kár, még rajthelybüntetést is kapott Carlos Sainz az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon. A biztató tempóból még nem von le következtetéseket a csapatfőnök.

Még tíz perc sem telt el a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj első szabadedzéséből, amikor Esteban Ocon és Carlos Sainz autója is jelentős mértékben megsérült annak köszönhetően, hogy egy meglazult csatornafedél a versenygépük aljának csapódott.

Az Alpine kénytelen volt kicserélni a francia pilóta autójának karosszériáját, míg a Ferrari még inkább pórul járt: Frederic Vasseur felsorolása szerint ugyanis a karosszériát, a motort, az akkumulátort és a váltót is cserélni kellett. Ráadásul mivel akkumulátorból már a harmadikat kellett berakni a szezon során, ez tíz rajthelyes büntetéssel jár Sainz számára.

f1-vasseur-vegas-day1



A Ferrari próbálta elérni, hogy a körülményekre való tekintettel a csere ne járjon hátrasorolással, de a felügyelők ezt elutasították, mondván, hogy a szabályok nem teszik lehetővé, hogy mindezt mérlegeljék. Érhető mindezek fényében, hogy a már közvetlenül a kurta FP1 után is csúnyán kifakadó csapatfőnök nem volt boldog:

„Persze, odamentem hozzájuk és átbeszéltem velük” – mondta el arra a kérdésre, hogy megpróbálta-e meggyőzni a stewardokat, hogy engedményt kapjanak. „Furcsa érzés ez számunkra, mert először is, nem hiszem, hogy bármi rosszul csináltunk volna. Óriási árat kell fizetnünk ezért. És mindennek tetejébe még büntetést is kapunk, és tudva, hogy bajnoki helyezésért harcolunk, tíz rajthelyes az óriási csapás.”

„Meg kell próbálnunk nem gondolni rá, hanem csak dolgoznunk, hogy visszatérhessünk. Jó a tempónk, az időmérőre kell koncentrálnunk, majd arra, hogy jó versenyt fussunk. Nincs időnk megbeszélni ezt.”

f1-sainz-ferrari-vagas-day1

Vasseur megjegyezte: nem hiszi, hogy befolyásolta volna a döntést, ha a többi csapat kiáll és azt mondja, hogy tegyenek engedményt nekik. A Scuderia vezetője azt is megjegyezte, hogy az is vicces volt, milyen kiskapu révén cserélhették ki Sainz autójának karosszériáját:

„Az is egy vicc volt. Nap közben nem cserélheted ki a karosszériát. De azt mondták, hogy mivel már elmúlt éjfél, az azt jelenti, hogy már nem ugyanaz a nap van!”

 

Nem sokat számít az edzéstempó

Öröm az ürömben a Ferrari számára, hogy tempót tekintve viszont biztatóan kezdtek Las Vegasban, ahogy arra előzetesen számítottak is, hiszen Charles Leclerc a leggyorsabb volt a 90 percesre nyújtott és többórás késéssel megrendezett második edzésen, Sainz pedig másodikként végzett. Vasseur ugyanakkor nem tulajdonít ennek nagy jelentőséget:

„Tudjuk, hogy kicsit olyan ez, mint Monaco vagy Baku: hosszú a hétvége, és fokozatosan kell felépítenünk a teljesítményünket. Nem csak az számít, hogy gyors legyél az első edzésen, de persze jobb, ha az vagy. Tudjuk, hogy a gumikopásról fog ez szólni, de eddig jól állunk. A pálya sokkal többet fog javulni, mint egy átlagos helyszín, ami azt jelenti, hogy csak találgathatunk, mi lesz a helyzet szombaton.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: