DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 3. szerda
F1

Mennyiben lesz új a 2024-es F1-es Red Bull?

A világbajnok alakulat vezető mérnöke szerint nem lenne helyes, ha nem is nyúlnának a domináns RB19-eshez, de ostobaság lenne kidobni a koncepciót.

Nagyjából az előző szezon felétől nyilvánvaló vált, hogy a Red Bull talált a legjobban bele a 2022-es szabályváltozásokba: noha eleinte a Ferrari legalább annyira versenyképesnek tűnt, mint a bikák autója, a fejlesztésekkel fokozatosan vált egyértelművé, hogy az energiaitalosok koncepciója a nyerő.

f1-redbull-pit-1



Nem meglepő, hogy a legtöbb rivális istálló is elmozdult a Red Bull irányába az autó kialakítását illetően, miközben a regnáló világbajnok gárda 2023-ra egy még ütőképesebb konstrukcióval állt elő: az RB19-es Max Verstappennel a volánnál gyakorlatilag letarolja az idei szezont, eddig egyetlen futamot – a Szingapúri Nagydíjat – nem ők nyertek.

Mivel jelentős technikai szabályváltozások nem lépnek életbe a 2024-es idényben, felmerülhetne, hogy a Red Bull nem is igazán nyúl majd hozzá az RB19-eshez. Paul Monaghan, a csapat vezető mérnöke szerint azonban a riválisok közeledése miatt nem ülhetnek a babérjaikon – igaz, természetesen a mostani versenygép továbbfejlesztése lesz majd az RB20-as:

„Helytelen lenne a részünkről, ha érintetlenül hagynánk, hiszen a riválisaink közelednek ránk. De a szabályok eléggé kötöttek a korábbi évekhez és az autók korábbi generációihoz képest, amikor némileg több dolgon tudtunk változtatni” – magyarázta Monaghan, akit a Motorsport.com portál idézett.

f1-paul-monaghan-redbull

„Valószínűleg senkit nem ér meglepetésként, ha azt mondom, hogy a 2024-es autó az idei továbbfejlesztése lesz, mivel ostobaság lenne kidobnunk a jelenlegi koncepciót. Ugyanakkor némileg fejlődnünk is kell. Találnunk kell némi köridőt. Az ellenfelek rajtunk van, és ha ők előrelépnek, jobban tesszük, ha mi még nagyobbat lépünk előre. De az RB20-as magával viszi a jelenlegi autó előnyeit és a tanultakat, s aztán jövőre Bahreintől kezdve meglátjuk, hogy elég jó munkát végeztünk-e.”

Monaghan arra is rámutatott, hogy a költséglimit 2021-es túllépése miatt az idei autó fejlesztésének jórészében a konstruktőri helyezés miatti korlátozáson túl is kevesebb időt tölthettek szélcsatornás teszteléssel, így különösen hatékonynak kellett lenniük az újításokkal. Ám mivel ez a büntetés nemrég lejárt, a Red Bullnak több ideje is lesz a szélcsatornás és CFD-tesztelésekre, ami hasonló hatékonyság mellett még eredményesebb fejlesztést jelenthet – ez pedig aligha biztató hír az ellenfelek számára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: