DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Erős szereplést vár Las Vegasban a Ferrari

Ismeretlen lesz a terep, de az eddigi információk alapján kedvezhet a Scuderiának az új F1-es pálya – persze az autót még mindig trükkös vezetni.

Ugrás lesz az ismeretlenbe a teljes Formula-1-es mezőny számára a hétvégi Las Vegas-i Nagydíj. Az új városi pálya nyomvonala is kihívást tartogathat a sok egyenessel a csapatok részére, de főként az éjszakai időpontok miatti szokatlan hideg okozhat majd fejtörést a versenyzőknek és a mérnököknek egyaránt.

lasvegas-6



Éppen ezért a Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur is kihívásokkal teli hétvégére számít: „Vegas nehéz lesz, de úgy gondolom, mindenki erre is számít. Több lesz, mint egy esti futam… Nem is tudom… Nagyon-nagyon hideg lesz, a pálya is új, bizonyos tekintetben különleges nyomvonallal. Lehetőségként kell lecsapnunk erre, hogy visszazárkózzunk a Mercedesre a konstruktőri értékelésben” – tette hozzá Vasseur, utalva a világbajnoki második helyért vívott csatára, amelyben jelenleg az Ezüst Nyilak 20 ponttal előzik a maranellóiakat.

A Scuderia vezető teljesítménymérnöke, Jock Clear ugyanakkor azt is elmondta, hogy az eddigi információik alapján ütőképes lehet az SF-23-as a Las Vegas-i pályán:

„Las Vegas jó lesz. Minden jel arra mutat, hogy alacsony leszorítóerős pálya lesz, és mint olyan, magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy versenyképesek lehetünk ott, de továbbra is trükkös az autónk. Ne kerülgessük a forró kását: nagyon gyorsan be tud kerülni és ki tud kerülni a működési tartományból, és a szenvedést az okozza, hogy megértsük, mi ennek az oka.”

f1-ferrari

Túl szűk tartományban működik az F1-es Ferrari

Clear a nehezen kiismerhető viselkedésű 2023-as autójuk kapcsán arról is beszélt, hogy a fő problémát az okozza, hogy az SF-23-as csak egy nagyon szűk tartományban működik igazán jól – és például ebben van komoly előnye jelenleg a domináns Red Bullnak:

„Úgy gondolom, megértettük, hogy a nagy része az autó DNS-éből adódik, úgyhogy a következő szezonra arra koncentrálunk, hogy egy sokkal barátságosabb autónk legyen, amelynek nem ilyen szűk a működési tartománya.”

„Egy futam során nem lehet szűk tartományban működtetni egy autót, hiszen a versenyek hosszúak, a hőmérsékletek változnak, a gumik is, éppen ezért szélesebb működési tartományra van szükség egy jó futamhoz. Pontosan ez a Red Bull erőssége: az ő autójuk nagyon széles tartományban működik jól.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: