DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
F1

„Már csak két futam ezzel az autóval, Istennek hála” – Hamilton

Toto Wolff sem találta a szavakat a Mercedes brazíliai szenvedésére: az F1-es mezőny egyik leglassabb autója lett az utóbbi hetekben dobogós W14.

Csak nyolcadik helyen zárt Brazíliában Lewis Hamilton, a Mercedes versenytempója nagyjából a hatodik-hetedik erő volt most a mezőnyben, de a jobb rajtpozíció végül pontszerzést eredményezett a brit számára – aki egy ponton már nevetett is az autóban azon, hogy mennyire elkoptatta a gumikat a W14-es.

„Istennek hála, jól hangzik, hogy már csak két futamon kell használni a W14-est” – összegezte érzéseit a Mercedes számára katasztrofálisan alakuló versenyt Hamilton.

„Nem érződött olyan rossznak, mint tegnap, amikor szó szerint nem maradt gumi az autó, nullára elkopott mind. Úgy érzem, hogy ma jobb futamot teljesítettem gumikezelés szempontjából, ahogy a képességeimből telt, de az autó… néha működik, néha nem, és egy körön belül is teljesen inkonzisztens” – fogalmazott a brit.

hamilton_1



„Ki kell találnunk, hogy miről van szó, de közben nagyon lassúak voltunk az egyenesekben is, miközben a kanyarokban csúszkáltunk. El kell felejtenünk ezt a hétvégét, de remélhetőleg sokat tanultunk belől” – magyarázta.

„Az autó teljességgel kiszámíthatatlan. Az egyik hétvégén jónak érződik, egy session alatt jó, aztán a következőn már nem. Biztos, hogy át fogjuk nézni a dolgokat és megtaláljuk, hogy mit kellett volna másképp csinálnunk, de egy szabadedzéssel nehéz a helyzet (a sprintes hétvégéken). De így is büszke vagyok a csapatra, elvégezték a dolgukat, nem szabad lógatni az orrunkat. Még két futam ezzel az autóval és remélhetőleg többször nem kell vezetni” – tette hozzá.

 

Wolff sem találta a szavakat

A Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff csak sebtében adott rövid értékelést a Sky Sportsnak, a sajtóbeszélgetést kihagyta az elhúzódó futam és az azt követő csapatmegbeszélés miatt.

„Nem lehet kifogás erre a teljesítményre, és szavak sincsenek rá. Múlt héten és előtte még második volt az autó, most pedig akármit is csináltunk, szörnyű volt. Lewis túlélte, de George nem, és csak együtt érezhetek a két sráccal, hogy egy ilyen szörnyű dolgot vezettek. Ez megmutatja, hogy mennyire nehéz ez az autó, mennyire pengeélen táncol. Jobban kell fejleszteni jövőre, mert az nem létezhet, hogy hét nap alatt a dobogóról a két leglassabb autó egyike legyünk” – mondta Wolff.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: