Az Audi bő egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy a 2026-os új motorszabályok érkezésével együtt beszállnak a Formula-1-be, méghozzá a Sauber partnereként, így gyakorlatilag a jelenleg még Alfa Romeo névre hallgató istálló lesz a bajorok gyári csapata.
Csakhogy folyamatosak az arra irányuló pletykák, miszerint az Audi és a Volkswagen-konszern meggondolhatta magát és kihátrálnának az F1-es projektből. Mint arról korábban írtunk, a Formula.hu értesülései szerint alaptalanok ezek a találgatások: a híresztelések mögött leginkább az állhat, hogy az F1-es istállók a bizonytalanság terjesztésével próbálják megakadályozni, hogy az Audi elhalássza tőlük a szakembereiket.
A Sao Pauló-i Nagydíj helyszínén az Alfa Romeo csapatfőnökként működő csapatképviselője, Alessandro Alunni Bravi maga is határozottan cáfolta az Audi pálfordulásáról szóló elméleteket:
„Az Audinak erős elköteleződése van a Formula-1 iránt, és természetesen a Sauberrel együtt ez az elkötelezettség nemcsak az Audi igazgatótanácsának, hanem az Audi tanácsadó testületének, valamint az Audi/Volkswagen Felügyelői Bizottságának döntéséből is ered. Úgyhogy ez egy csoportos döntés volt, az elköteleződés pedig megvan.”
A csapatvezető azt is elmagyarázta, miért hallani keveset az audis projektről: „Egyszerű az oka annak, hogy nincs kommunikáció. Mi az Alfa Romeo F1 Team Stake csapat vagyunk, vagyis az esztendő végéig vannak bizonyos korlátok annak kapcsán, hogyan kommunikálhatunk az alakulatról, a jövőről, az Audi szerepvállalásáról, és mi teljes mértékben tiszteljük is ilyen téren az Alfa Romeót. Nem akarunk semmiféle bejelentést tenni vagy bármi többet annál, ami szigorúan a versenyhez és a bajnoksághoz kapcsolódik. De mint mondtam, az elkötelezettség megvan.”
Halad az F1-es szakemberek toborzása
Alessandro Alunni Bravi azt is leszögezte, hogy minden a tervek szerint halad a szakemberek igazolását, valamint az Audi befektetési terveit illetően is – utóbbi majd csak a 2026-os idény előtt ér az utolsó fázisába:
„Keményen dolgozunk azon, hogy fejlesszük a csapat felépítését. Komoly toborzási tervvel rendelkezünk. James Key [technikai igazgató – szerk.] az egyik eleme ennek, de hetente vannak új kinevezéseink. Ez nem az Audi szerepvállalásán múlik a csapat finanszírozásában vagy a fejlesztési folyamat fenntartásában.”
„Két tulajdonosunk, két részvényesünk van. Megvannak a különböző fázisok irányításai, mielőtt a 2026-os szezon előtt befejeződik a tranzakció. Haladunk a befektetési tervvel és mindennel az alapján, amiben megállapodtunk.”