DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
F1

Nincs veszélyben az Audi F1-es jövője

Ismét spekulál a német sajtó az Audi F1-es projektjének jövőjéről, azonban a Formula.hu négykarikás forrásai hajthatatlanok: nincs veszélyben a program!

Mióta a 2022-es Belga Nagydíjon hivatalossá vált, hogy az Audi 2026-tól beszáll az F1-be, változó intenzitással, de időről időre hallani olyan pletykákat, amelyek szerint a Volkswagen, mint anyacég felülbírálhatja a döntést és törlik a programot.

Ezen az sem változtatott, hogy a négykarikás márka azóta már belekezdett a jelenleg az Alfa Romeo programját működtető Sauber felvásárlásába, amely 2026-tól a németek gyári csapataként szerepel majd a királykategóriában.

Audi-F1-2022-Spa-1_1_1



Mivel a program egyik fő mozgatórugójának tartott vezérigazgatót, Markus Duesmannt szeptember elején leváltották a posztjáról, a helyére pedig egy másik szakember, Gernot Döllner érkezett, az utóbbi hetekben ismét intenzívebbek az Audi F1-es terveinek esetleges megváltoztatásával és törlésével kapcsolatos spekulációk.

Csütörtökön például a német Spiegel című magazin írt arról, hogy a Volkswagen igazgatótanácsa szeretné újra átvilágítani az F1-es terveket, mélyebben megvizsgálva annak költségeit.

 

Forrásaink cáfolnak

Annak ellenére, hogy a program jövőjét megkérdőjelező felvetések egyre intenzívebbek, a Formula.hu négykarikás forrásai állítják: az alapvető irány, az F1-es szerepvállalás és a program jövője nincs veszélyben. A felkészülés gőzerővel zajlik a márka neuburgi központjában, ahol a motort fejlesztik (számos más nemzet szakemberei mellett magyar mérnökkel a kötelékben), továbbá a svájci Hinwilben, a Saubernél is, ahol most még az Alfáról szól minden, de az a tény, hogy a céget az év eleje óta Andreas Seidl irányítja, kétséget sem hagyhat afelől, hogy már van Audi-hatás is. 

Ha indult felülvizsgálat a Volkswagennél, ha nem, egy dolog biztos: amennyiben le akarnák fújni a programot, nem csak a motorfejlesztésre és a Sauber több lépcsőben történő felvásárlására már eddig elköltött, komoly pénzösszeg menne füstbe, hanem gyaníthatóan jelentős kötbért is kellene fizetni a kilépés miatt.

f1-audi-d

 

Létezik egy másik forgatókönyv is, ennek hívei szerint az anyacég valójában egy másik márkáját, a Porschét látná szívesebben az F1-ben.

Emlékezetes, hogy a stuttgarti márka is hajtott a királykategóriában történő szereplésre, azonban tárgyalásaik kudarcba fulladtak a Red Bull-lal, így elveszítették az esélyt a beszállásra. Ezzel a teóriával kapcsolatban érdemes megjegyezni: ha házon belül esetleg meg is tudnák oldani a váltást a VW-nél, mivel különálló cégekről van szó, gyaníthatóan tetemes költségvonzata is lenne.  

 

Miért pletykálnak?

Az ügyre jó rálátással bíró, a Formula.hu által a dohai és a mexikóivárosi paddockban megkérdezett iparági források szerint az Audi jövőjét firtató pletykáknak van több eredője is. Ezek egyike az lehet, hogy bár a döntés szilárd alapokon áll, a Volkswagen felső vezetésében – kisebbségben - lehetnek olyanok, akik nem örülnek az F1-es programnak, s olyanok is, akik a Porschét látnák szívesebben az F1-ben. 

A másik fontos tényező az F1-es munkaerő sajátossága: egy gyári program beindításához tapasztalt szakemberekre van szükség, azok pedig nem teremnek minden bokorban. Más csapatoktól kell komoly tapasztalatokkal rendelkező szakembereket igazolni, ha pedig egy akkora tényező jelenik meg a munkaerőpiacon, mint az Audi, az óhatatlanul is felfordulást okoz.

Az F1-es munkaerőpiaci ügyeket jól ismerő, a Formula.hu által megszólaltatott források szerint az Audi aktívan toboroz, ráadásul kiemelkedően jó feltételeket kínálnak a neuburgi és a hinwili részleghez szerződő szakemberek számára.

Ez természetesen nyomást gyakorol a konkurens istállókra, akik nem szeretnék elveszíteni saját embereiket. Ha viszont egy projekt körül folyamatosak a jövőt megkérdőjelező pletykák, az elbizonytalaníthatja az Audihoz leigazolni szándékozókat, így egyáltalán nem az ördögtől való azt gondolni, hogy ennek a jelenségnek is szerepe van a folyamatos negatív spekulációkban. 

 

Most akkor mi lesz?

Noha a paddockban is vannak olyanok, akik szerint a pletykáknak lehet alapja, az általános közvélekedés az, hogy amíg nem válik jobban láthatóvá a külvilág számára is, hogy az Audi gőzerővel készül az F1-re, addig nagy valószínűség szerint újra és újra felbukkannak majd hasonló spekulációk. A vállalat egyelőre még csak egy utazó prezentációt mutat a világnak, egy Audi-színekre festett demoautóval, amely mostanáig Európa különböző városaiban bukkant fel, de nagy a valószínűsége, hogy a jövőben többet is elárulnak majd az F1-es előkészületekről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: