DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Bizakodó a Mercedes: „Jó az irány, előreléptünk”

Az F1-es USA Nagydíjon bevetett padlólemez-módosítás beváltotta a hozzá fűzött reményeket, jobbá vált a W14-es – de Toto Wolff óvatos Interlagos kapcsán.

A két héttel ezelőtti Formula-1-es USA Nagydíjon érkezett a Mercedes idei utolsó jelentős fejlesztéseként beharangozott padlólemez-módosítás, amely egyelőre beválni látszik, hiszen a pályán Austinban és Mexikóvárosban is másodikként futott be Lewis Hamilton – igaz, előbbi helyszínen utólag kizárták a futamról, pont a túlságosan elvékonyodó kopólemez miatt (amelynek viszont inkább volt köze a sprintformátumhoz és a COTA hepehupáihoz).

Andrew Shovlin, a csapat vezető pályamérnöke szerint bizakodhatnak az adatok és a teljesítmény láttán: „Ha megnézzük az austini és a mexikói teljesítményünket, ahol gyakorlatilag versenyre tudtunk kelni a Ferrarival és a McLarennel, mondhatjuk, hogy a pályán gyűjtött adatok egyértelműen azt sugallják, hogy tettünk egy lépést előre” – mondta el a szakember a 

f1-mercedes-hamilton-mexiko-1



„Ne feledjük el azt sem, hogy minden élcsapat hozott fejlesztéseket az elmúlt néhány futamon. Kritikus, hogy versenyben legyél velük a fejlesztések terén vagy akár jobbnak is bizonyulj, hogy továbbra is harcolni tudjunk velük a pályán. A másik, hogy rengeteg adatot nyerünk az autóról, a padlólemezen vagy a szárnyakon mért terhelést, és minden adat tökéletesen összhangban van azzal, amit a szélcsatornában látunk.”

Shovlin azt is elismételte, hogy mindez a 2024-es versenygép fejlesztése szempontjából is kritikus: „A padlólemez valójában egy lépés abba az irányba, amerre 2024-ben menni szeretnénk. Úgyhogy roppant biztatók a jelek, de még sok munka vár ránk.”

 

Wolff bizakodik, de óvatos a brazil F1-es esélyek kapcsán

A Mercedest irányító Toto Wolff is előrelépésnek értékelte az austini csomagot: „Szerintem láthattuk, hogy több leszorítóerőt, jobb vezethetőséget nyújt, az autó némileg kevésbé trükkös. Azért az alapgének még megvannak. Lewis azt mondta a minap, hogy még mindig nehéz vezetni az autót, de már gyorsabb. Szóval fontos volt látnunk, hogy az irányt tekintve jó úton járunk-e a következő évet is tekintve, és úgy fest, hogy a megfelelő ösvényen haladunk.”

f1-russell-mercedes-mexiko

Az elmúlt két hétvégén látott produkció kapcsán joggal merül fel a kérdés, hogy még erősebb lehet-e a Mercedes az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon, ahol tavaly némi meglepetésre győzni tudtak George Russell-lel. Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője szerint számolni kell Interlagosban a Mercedesszel, Wolff azonban óvatos a várakozások kapcsán:

„Minél tovább fent vannak a fejlesztések az autón és összeveted az adatokat, annál jobban tudod finomhangolni. Viszont nem akarom túl magasra helyezni a várakozásokat Brazíliára, mert tavaly váratlanul ért minket, hogy domináltuk azt a hétvégét.”

„Úgy vélem, úgy érkezünk meg oda, hogy tudjuk, hogy jó autónk, és ha mindent jól csinálunk, akkor nagyon erős hétvégénk lehet. De hogy elég jó-e ahhoz, hogy legyőzzük Maxot… a csomagjuk a versenyzővel, az autóval, a motorral nagyon-nagyon teljes jelenleg.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: