Noha a Formula-1-es USA Nagydíj vasárnapi versenyén eredetileg Carlos Sainz ért célba jobb pozícióban – őt negyedikként, Charles Leclerc-t pedig hatodikként intették le, de a spanyol előrelépett a harmadik helyre Lewis Hamilton kizárása után, míg monacói kollégáját ugyancsak diszkvalifiktálták –, ennek azonban jórészt ahhoz volt köze, hogy a csapattársát egykiállásos stratégiára állították, amelyről a Scuderia is elismerte utólag, hogy hibás döntés volt.
Nyers tempó tekintetében viszont az egész austini hétvégén Leclerc szerepelt jobban a ferrarisok közül, amit jól jelzett a pénteki pole-pozíciója, valamint a szombati sprintversenyen elért harmadik pozíciója is. Amikor arról kérdezték Sainzt, hogy minek volt köszönhető a viszonylagos lemaradása, elsősorban a COTA huplijaival magyarázta a nehézségeit:
„Szerintem főleg a pálya karakterisztikájából adódott. Az autó rettenetesen pattog és ugrál ezen a pályán, és amikor ez a helyzet, Charles általában némileg jobban megbirkózik vele, mint én” – magyarázta az F1i.com által idézett Sainz, aki szerint a sprintformátum tovább nehezítette a feladatát Texasban:
„És ezúttal nem volt időm arra, hogy változtassak a beállításokon annak érdekében, hogy javítsak ezen, hogy egy kicsit jobban a tetszésemhez igazítsam és kicsit komfortosabb autóval vághassa neki a hétvégének, amelyből így több teljesítményt tudnék kihozni.”
„Ez a gond a sprinthétvégékkel, hogy többé-kevésbé maradsz az alapbeállításoknál, és a huplik mértéke idén is váratlanul ért minket, még hepehupásabb volt a pálya, mint tavaly. Egyszerűen nem tudok jól megbirkózni vele nagy tempónál. Nincs túl sok önbizalmam. Úgy érzem, az autó bármikor elmehet, ezért egy lépéssel a határ alatt kell vezetnem, ami sosem ideális az időmérőn.”
Az F1-es időmérőkön kell javulnia
Sainz a nyári szünetet követően remek formában versenyzett, és ez nem is csak a futamokra, hanem az időmérőkre is igaz volt, amely hagyományosan Leclerc vadászterületének számít a Ferrarin belül. Mégis pole-t tudott szerezni Monzában és Szingapúrban is – most ehhez kellene visszatalálnia a spanyolnak:
„Arra kell koncentrálnom, hogy visszanyerjem az időmérős tempómat, s aztán a futamon is jó munkát végezzek, mert a tempó egyértelműen erős. Keményem nyomtam, miközben jó volt a gumikezelés is” – magyarázta Sainz, aki hozzátette: reméli, a soron következő Mexikóvárosi Nagydíjon a simább felületű aszfaltnak köszönhetően újra erősebb formát mutat majd.