Bár az egyéni vb-címet már 2021-ben drámai és vitatott körülmények között elbukta a Mercedes, végérvényesen a 2022-es szabályváltozások taszították le a Formula-1 trónjáról a turbóéra 2014-es kezdete óta uralkodó istállót.
Noha a kezdeti elképesztő küszködés már a múlté, a pattogástól is szinte teljesen megszabadult az alakulat, az igazi áttörés egyelőre várat magára. Az elmúlt közel két szezonban továbbra is egyetlen győzelemmel rendelkeznek a tavalyi interlagosi hétvégéről, és bár dobogós helyezéseket rendszeresen gyűjtenek és a konstruktőri vb-tabellán is őrzik a második helyüket a Ferrari előtt, mégsem lehet kijelenti, hogy ők lennének a Red Bull első számú üldözői.
Az Austinban bevetett módosított padlólemez ugyanakkor bizakodással töltötte el a csapatot, beleértve Toto Wolffot és Lewis Hamiltont is: annak ellenére, hogy a hétszeres világbajnokot a túlzottan vékony kopólemez miatt kizárták a vasárnapi versenyről, a brit és főnöke is igyekezett inkább a pozitívumokra koncentrálni Texast követően.
Márpedig Hamiltonék kimondott célja, hogy a 2024-es konstrukcióval, a W15-össel akkorát lépjenek előre, hogy versenyre kelhessenek a Red Bull-lal és Max Verstappennel is. A 38 éves pilóta úgy érzi, ami őt magát illeti, azon kevés pilóta közé tartozik, akik fel tudnák venni a versenyt a regnáló világbajnok hollanddal, ha a feltételek adottak hozzá:
„Minden nap imádkozom azért, hogy csökkentsük a lemaradásunkat és egyből csatában lehessünk. A világbajnoki címért akarok harcolni, Max ellen akarok versenyezni. Hiszem, hogy azon kevés versenyző közé tartozom, aki képes erre” – jelentette ki Hamilton, akit a PlanetF1.com portál idézett.
„De ehhez szükségünk van a megfelelő csomagra: nemcsak az autót illetően, de jobban kell dolgoznunk a bokszkiállásoknál is. Nagyon sok terület van, ahol emelnünk kell a szintünket, ha harcra akarunk kelni a bajnokokkal” – tette hozzá a pilóta.
Érdekesség, hogy a kerékcserék lassúságát szintén az USA Nagydíjat követően emelte ki maga Wolff is, viszont abban is egyetértett a pilóta és a csapatvezető, hogy vasárnap jobb taktikával akár valóban elérhető lett volna a győzelem is.
A Mercedes jelenleg tehát második a csapatok vb-értékelésében, míg Hamilton a harmadik pozíciót foglalja el, s vélhetően innen már nem is fog elmozdulni: a diszkvalifikáció után Sergio Perez előnye 39 pontra hízott vele szemben, míg a bronzérmes helyet sokáig birtokló Fernando Alonso Aston Martinja egyre kevésbé versenyképes, így aligha várható fordítás a spanyoltól.