DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Sainz: Túl optimista voltam, ezért kellett kétszer kiállnom

Az USA Nagydíjat a negyedik helyen záró Sainz elárulta: ha nem nyírja le az első etapon használt abroncsait, ő is egykiállásos taktikán lett volna.

A pole-ból induló csapattársa előtt, a dobogóról kevéssel lemaradva negyedikként ért célba Carlos Sainz Austinban. A Ferrari spanyolját az utolsó körökben engedte el csapattársa, aki így Norris után indult, azonban már nem tudta megelőzni.

Sainz a leintést követően elárulta: ha nem próbál a futam elején Hamilton és Verstappen mögött maradni, ő is a rossz döntésnek bizonyuló egykiállásos taktikán maradt volna.

„Jó futamunk volt. Sikerült jól rajtolnom, bár utána túl optimista terv volt részemről, hogy Max és Lewis DRS-ében maradok, hiszen mindketten szinte repültek. Azzal, hogy próbáltam tartani velük a tempót, idő előtt elhasználtam az első gumikat – emiatt kellett a kétkiállásos taktikára váltanom.”



„Azonban ma ez volt a nyerő, és a következő két etapomban sikerült életben tartanom az abroncsokat, a végén Landót is majdnem el tudtam kapni” – fogalmazott a spanyol.

Közeli dobogó, trükkös körülmények

Izgalmas utolsó köröket láthattunk az USA Nagydíjon – míg Hamilton Verstappenre közeledett vészesen, addig Sainz Norris harmadik helyére pályázott. Nem sokon múlt, hogy el is kapja a fiatal britet – így értékelte a ferraris a hajszát:

„Volt egy kör, amikor egy másodperccel gyorsabb voltam nála. Úgy gondoltam, ha sikerül azt a tempót tartanom, a végén el tudom kapni, azonban pár csata már benne volt a gumikban, és neki is sikerült gyorsulnia. Így végül csak három és fél másodpercet tudtam rajta hozni, ami nem volt elég.”

A gumikezelés mellett az erős széllökések is megnehezítették a pilóták dolgát – Sainz szerint emiatt még óvatosabban kellett versenyezniük:

„A mostani autók nagyon érzékenyek a szélre, sokszor szinte lehetetlen megjósolni, hogyan fognak a változó körülményekre reagálni. Ma is nagyon gyorsan mentem bele egy gyors kanyarba, és a semmiből elkezdtem sodródni. Igazán trükkös ez az idei évben, főleg a Ferrarival. Azonban muszáj ezt kontroll alatt tartani, hiszen a futam bármelyik pontján meglepheti ez az embert.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: