DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

Piastri: Néhol van tapadás, máshol semmi

A McLaren jó tempója és csapattársa második helye ellenére Oscar Piastri csak a tizedik rajtpozíciót szerezte meg. Az aszfaltra panaszkodik az ausztrál.

A pénteki egyetlen szabadedzést követően, melyen hatalmas mentéssel fogta meg a biztos totálkártól a McLarent Oscar Piastri – rögtön az időmérő következett, amely a vasárnapi futam rajtsorrendjéről volt hivatott dönteni.

A pole-pozíciót azután szerezte meg Charles Leclerc, hogy a nála mindössze öt ezreddel gyorsabb Verstappen körét négykerekes pályaelhagyás miatt elvették a felügyelők. A második helyet Lando Norris szerezte meg, a harmadik helyről pedig Lewis Hamilton indulhat majd.

Pocsék időmérő

Annak ellenére, hogy csapattársa a második leggyorsabb volt az időmérőn, Oscar Piastri senkit sem tudott maga mögé utasítani a Q3-ban.



„Nem ez volt a legjobb kvalifikációm…” - mondta Piastri a helyszínen, ahol a Formula.hu is képviselteti magát. „Volt néhány erősebb köröm, de nem elegendő. Ami azt illeti, az utolsó köröm a Q3-ban teljesen pocsék volt, amiért nagy kár, hiszen az autóban láthatóan megvolt a tempó.”

„A legfontosabb az lesz, hogy megnézzük, milyen hibákat követtem el, és azokat kiküszöböljük a jövőben. A tempónk jó, de nem tudtam összerakni egy erős kört, mert több komoly hibát is elkövettem a végén. Az aszfalt nagyon huplis, ami nagyon nehézzé teszi, hogy hiba nélkül érjünk körbe, de ez nem lehet kifogás, jobb munkát kell végeznem.”

A pálya megnehezíti a pilóták életét

A COTA-ra már tavaly is panaszkodtak a versenyzők, hogy mennyire dobál a pálya, aminek eredményeképp bizonyos részeket újraaszfaltoztak, de nem az egész pályát, és ez Piastri szerint nagy kihívás elé állítja őket.

„A huplik és a különböző aszfalttípusok nehezítik meg a dolgunkat. Van néhány pont, amit felújítottak, ott nagyon sima az út és jó a tapadás, de aztán visszaérünk a régi felületre, ami eléggé csúszós és pattogós – ez nem könnyíti meg a dolgunk. Emellett vannak olyan helyek is, ahol még abszolút az eredeti aszfalt található, ott szinte semmiféle tapadásról sem beszélhetünk, de ez persze mindenki számára egyforma.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: