DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Az 1-esben előzne Leclerc, Hamilton is támadna, Norris bizonytalan

A trió egy tizeden belül végzett Verstappenhez képest az USA Nagydíj sprintszétlövésén – a ferraris a második rajtkocka múltjában bízik, a McLarennek azonban kevésbé kedvez a texasi F1-es pálya.

A sprintformátum miatt egyetlen szabadedzésen és két tétre menő időmérőn vagyunk túl az USA Nagydíjon: a hosszabb etapok hiánya eredményeként nehéz meghatározni, mi az erősorrend a csapatok között, különösen azután, hogy a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes és a McLaren pilótái 0,101 másodpercen belül végeztek a szombati sprintszétlövésen.

Még a három szakaszt uraló Max Verstappen sem akar esélyeket latolgatni: „Normál esetben futamon rendben vagyunk, de ez a pálya amúgy is mindig nagyon igénybe vesz, a gumikezelés mindig kulcsfontosságú itt” – mondta a holland.

Nézzük, mit mondott a szétlövés után a Red Bull mögül startoló három versenyző – ugyanaz a három pilóta, amelyik a kvalifikáción, ahol Verstappen legjobb körét elvették, az első három helyen végzett.

Leclerc a második rajtkockában bízik

„Természetesen csalódást keltő, hogy nem vagyok pole-ban, de a második helyezés nem olyan rossz ezen a pályán” – nyilatkozta a Sky Sportsnak a ferraris. „Mindent meg fogok tenni, hogy megpróbáljam megelőzni Maxot az 1-es kanyarba menet. A második rajtkocka tapadása mindig jónak tűnt itt az elmúlt években.”



„Remélem, hogy idén nem változott, vagyis igazából nem tudom, mert holnap én leszek pole-ban. De remélem, ma sikerül megelőznöm Maxot!” – mutatatott rá Leclerc az ellentmondásra, hogy közép-európai idő szerint éjfélkor abban a statisztikában kell bíznia, hogy Austinban a második rajtkockából erős rajtok szoktak születni, vasárnap azonban már ennek ellenkezőjében.

Hamilton nyomást helyezne az előtte levőkre

A harmadik rajthelyről induló Lewis Hamilton szintén reméli, hogy a minimális különbséget a sprintre is tovább tudja vinni: „Az, hogy ilyen közel vagyunk Austinban, mutatja a csapat fejlődését. Jó pozícióban vagyunk, hogy nyomást helyezzünk az éllovasokra” – mondta a bajnokság harmadik helyezettje.

A Mercedesnél elsősorban abból merítik a motivációt, hogy egy olyan pályán kerültek közel a pole-hoz, amelyhez hasonló jellegűeken eddig szenvedett a csapat.

Norris: A pálya nem kedvez annyira, mint Katar

A Verstappent üldöző hármasban Lando Norris tűnik a legkevésbé feltüzeltnek, a McLaren utóbbi három nagydíjon dobogóra álló versenyzője arra mutatott rá, a COTA, ahol a gyors kanyarok mellett lassú szakaszok is találhatók, nem kedvez úgy az autónak, mint az előző, nagyobb átlagtempójú helyszínek.

„Jobban örültem ennek a körömnek, mint a tegnapinak, úgy érzem, többet hoztak ki belőle, csak valószínűleg a többi srác is. Nehéz, mert nem teljesítettünk hosszú etapokat, maximum három kört tettünk meg. A kérdést mindenkinek fel lehetne tenni. Nem hiszem, hogy bárki magabiztos lehet, leszámítva a Red Bullt, illetve a Mercedes általában szintén nagyon jó a hosszabb etapos tempóban” – nyilatkozta a riportereknek Norris.

„Ez a pálya egyértelműen nem kedvez nekünk annyira, mint mondjuk Katar, ez pedig nem segít, hogy óvjuk a gumikat. De azt hiszem, lőtávolban vagyunk. Egyértelműen nem vagyunk a harcon kívül, de trükkös lesz” – vetítette előre a brit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: