A pénteki időmérőn a 19-es kanyarban történt pályaelhagyás miatt bukta a pole-pozíciót, a sprintszétlövésen azonban kompenzált Max Verstappen: a holland 55 ezredmásodperccel előzte meg a tegnapi első helyezettet, Charles Leclerc-t.
„Az egész napra ez jellemző. Már a (sprint)kvalifikáción versenyképesek voltunk, bár az utolsó köröm nem volt kifejezetten nagyszerű, még így is pole-ban vagyok. Az autó jól működik. A délután is izgalmas lesz, sok különböző autó van közel egymáshoz, nem tudjuk, mi fog történni a sprinten” – kezdte a szétlövés után nyilatkozatát Max Verstappen, aki ezúttal sem volt hibátlan, de ezúttal csak a Q2-ben rontott egy megforgás formájában: ennek ellenére mindhárom fázist ő zárta leggyorsabbként.
Négy csapat versenyzői végeztek egy tizedmásodperc szórással a szétlövésen: a Red Bull mögött Charles Leclerc a Ferrarival, Lewis Hamilton a Mercedesszel és Lando Norris a McLarennel következett – azaz a pénteki időmérő első három helyezettje.
„Nem fogunk 19 kört menni teljes gázon”
Egy szabadedzés alapján nehéz erősorrendet felállítani, Verstappen sem bocsátkozik jóslatokba – éppen legutóbb, Katarban győzték le szombati futamon idén először a Red Bullt –, inkább a hétvégi nagy gumikopásra hívja fel a figyelmet:
„Minden kérdőjeles. Normál esetben futamon rendben vagyunk, de ez a pálya amúgy is mindig nagyon igénybe vesz, a gumikezelés mindig kulcsfontosságú itt. A gumihasználat magasfokú a sok gyors kanyar miatt, aztán jönnek a lassú tempójú szakaszok, ahol fontos a kigyorsításon való tapadás. Nehéz lesz, nem fogunk 19 kört menni teljes gázon” – mondta az interjút készítő James Hinchcliffe-nek Verstappen a közép-európai idő szerint éjfélkor induló sprintre hangolva.