Bő egy héttel ezelőtt Katarban erősnek tűnt a Mercedes tempója: igaz, hogy kellett hozzá a McLarenek körelvétele, de a vasárnapi Formula-1-es nagydíjon a második és harmadik helyről rajtolhatott a George Russell, Lewis Hamilton páros. Amely aztán rögtön a startnál ütközött, így Hamilton egyből kiesett, de a W14-es tempóját jól mutatta, hogy csapattársa a mezőny végéről is egészen a negyedik helyig tudott felzárkózni.
Ami különösen kritikus volt a Mercedes szempontjából, hogy ezzel több pontot szereztek, mint a konstruktőri világbajnoki értékelésben őket üldöző, harmadik helyezett Ferrari – igaz, ebbe belejátszott az is, hogy Carlos Sainz az üzemanyagrendszer hibája miatt rajthoz sem tudott állni vasárnap.
Mindenesetre Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke úgy véli, a katari produkcióból csak mérsékelten lehet kiindulni, ha a soron következő F1-es USA Nagydíj esélyeit latolgatjuk. A Circuit of the Americas ugyanis jórészt olyan szekciókat tartalmaz, amelyek két riválisuk, a Red Bull és a McLaren erősségét domboríthatja ki inkább – igaz, azért a dobogóesélyben így is bízik az alakulat:
„Jó előjeleink voltak azzal kapcsolatban, hogy remekül fog működni az autó Katarban. Ez a pálya sokkal jobban passzolt az autónkhoz, mint Suzuka, az azt megelőző helyszín. De a nagy kérdés az, hogyan fogunk teljesíteni Austinban” – fogalmazott Shovlin, akit a RacingNews365.com portál idéz.
„Nos, az egy teljesen más pálya. Agresszív az aszfaltfelület, nagyon könnyű túlmelegíteni az abroncsokat, és valószínűleg a fő aggodalmunkat a nagytempós részek jelentik majd. Ez az, ahol a Red Bull és a McLaren különösen erősnek tűnik. Valóban van számos lassabb kanyar is a nyomvonalban, és Katarban nagyon jók voltunk ezeken a szakaszokon.”
„Nehéz pontosan tudni, hol fogunk állni, de a célunk, hogy ott is remélhetőleg harcban legyünk a dobogóért. Nagyon jó esélyünk volt arra, hogy mindkét autónkkal a pódiumon végezzünk Katarban, de remélhetőleg Austinban is a dobogóért csatázhatunk.”
A Mercedes öt fordulóval a vége előtt tehát a csapatok világbajnoki összetettjében a második helyet foglalja el, előnye pedig 28 pont a Ferrarival szemben. Az utóbbi nagydíjakon remeklő McLaren azonban hiába tűnik erősebbnek, egyelőre nagy a lemaradása: a 107 egységnyi távolság jelenleg behozhatatlannak tűnik a 2023-as Formula-1-es szezon végéig.