DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 15. szombat
F1

Sainz nem lepődött meg a Q2-es kiesésen

A Ferrari spanyolja végig szenvedett az F1-es Katari Nagydíj időmérőjén, egyszerűen nem talált tapadást. Csapattársa Q3-ba jutott, de ő is frusztrált volt.

Néhány hete még futamgyőzelmet ünnepelt Szingapúrban, a Formula-1-es Katari Nagydíj pénteki kvalifikációján azonban már a Q2-ben búcsúzott Carlos Sainz – igaz, mindössze ezredmásodperceken múlt, hogy nem jutott be a top 10-be, hanem csupán a 12. rajthelyet szerezte meg a vasárnapi futamra.

f1-sainz-ferrari-katar-day1



„Az elejétől kezdve nehéz időmérőm volt” – ismerte el a Ferrari versenyzője. „Eléggé küszködtünk az egyensúllyal. A hátulja nagyon mozgott, míg a szabadedzésen még sikerült működésre bírnom a gumikat és elfogadható tapadást találtam az új aszfalton. Aztán ahogy csökkent a hőmérséklet, egyszerűen nem leltem tapadást, emiatt rettenetesen szenvedtem, szóval nem lepődtem meg, hogy nem jutott be a Q3-ba.”

A spanyol nem számít sok jóra vasárnap, de előbb a sprintnapra koncentrál: „Remélhetőleg tudunk fordítani a dolgok alakulásán a szombati sprintre. De a vasárnap egyértelműen trükkös lesz ennyire hátulról indulva egy olyan pályán, ahol nehéz előzni. Főként arra koncentrálok, hogy megnézzük, mit tudunk jobban csinálni szombaton.”

 

Leclerc Q3-ba jutott, de szintén szenvedett

Mindeközben a csapattárs Charles Leclerc-nek legalább az időmérő harmadik felvonása összejött, sőt az első két szakaszban még olykor jót pozíciót is foglalt el. A Q3-ban viszont eleinte csak hetedikként végzett, s a két McLaren-pilóta utólagos körelvételének köszönheti, hogy végül az ötödik rajthely lesz az övé a második Katari Nagydíjon. A monacói pilótát többféle nehézség hátráltatta:

f1-leclerc-ferrari-katar-day1

„Volt egy problémánk nagy tempónál, ami miatt padlógáz mellett kellett visszaváltanom, ami nem volt túl jó…” – nyilatkozta Leclerc a Sky Sports F1 kamerái előtt. „Elég sokat veszítettünk ott, de alapvetően küszködtünk az első gyorskörrel. Elég erősek voltunk a második mért körön, de amikor egyből a bokszból kijövet kellett gyorskört futnunk, akkor őrülten szenvedtünk a hátsó gumikkal.”

„Szerintem ez a magyarázat arra, miért küszködtünk a Q3-ban, mert ott egyetlen kör volt az első etapban. Azt félbe kellett szakítanom ugyanezen okból, a második kifutásnál pedig nem volt más lehetőségem, mint egyetlen kört menni. De összességében kihoztuk a maximumot abból, amink van. Csak dolgoznunk kell holnapra azon, hogy egyből tempót találjunk.”

Arra, hogy min tudnak esetleg javítani a szombati sprintnapra és a vasárnapi versenyre a parc fermé-szabályok hatálya alatt, nemigen tudott válaszolni Leclerc: elmondása szerint esetleg a kivezető köröket illetően próbálhatnak meg előrelépni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: