A katari hétvége sprintformátumban fog zajlani, Max Verstappen pedig ennek köszönhetően már szombaton bebiztosíthatja világbajnoki címét.
A Ferrari egyetlen csapatként áll a Red Bull mellett, amely versenyt tudott nyerni ebben a szezonban, azonban egyik pilótájuk sem számít arra, hogy meg tudják ismételni a szingapúri sikert az előttünk álló hétvégén.
Sainz a sprintben bízik
A katari sajtótájékoztatón, ahol a Formula.hu is jelen volt, Carlos Sainz elmondta, hogy leginkább abban bízik, hogy a sprinten megmenthetik a hétvégéjüket a suzukaihoz hasonló karakterisztikájú pályán.
„Amint azt mindenki láthatta már, a mi autónk ilyen. Az egyik héten nyerünk, a következőn pedig 40-50 másodperccel le vagyunk maradva a győztestől. Sajnos ez az év ilyen számunkra. Újra hosszú, egymásba fűződő, közepes tempójú kanyarokkal teli pálya következik, amiről pontosan tudjuk, hogy a gyenge pontunk.”
„Nem különösebben érdekel, hogy hanyadik helyre lesz képes ezen a hétvégén az autó, én a maximumot szeretném kihozni belőle. Amennyiben ez egy hetedik helyet jelent, akkor azt, ha harmadik helyet, akkor pedig a dobogót szeretném elérni. Meglátjuk, hogyan sikerül a hétvége, de azt megjegyezném, hogy a sprinthétvégéken általában a jobban teljesítő istállók közé tartozunk, ami kompenzálhatja a számunkra kedvezőtlen vonalvezetést.”
Csak egy új autó segít a Ferrarin
Csapattársa, Charles Leclerc is hasonlóan látja a helyzetet, ugyanakkor a monacói arra számít, hogy ez nem egy szürke hétvége lesz a Scuderia számára, mert az egyetlen szabadedzés megkavarhatja a sorrendet.
„Nagy a hőség, így bele fog telni egy kis időbe, mire rájövünk, hogy mi a megfelelő döntés az autó hűtése szempontjából. Emellett pedig csak egy szabadedzésünk lesz, a pályát pedig teljes egészében felújították, szóval sok mindent kell tanulmányoznunk egyetlen óra alatt… Ez vagy nagyon jól fog elsülni részünkről, vagy nagyon rosszul. Sokat dolgoztunk már a héten is, hogy felkészültek legyünk a versenyre, szóval remélem, hogy előbbi lesz a helyzet.”
„Sokat tanultunk az elmúlt hétvégéken, de megoldás már sosem fog születni az autóproblémáira. Összességében elégedettebbek vagyunk mindazok miatt, amiket tanultunk az elmúlt hónapokban, minthogy összetörjünk a Red Bullhoz mért hátrányunk láttán. Azok alapján, amikre rájöttünk, komolyat léphetünk majd előre a következő évben, ami nyilván segíteni fog abban, hogy közelebb kerüljünk hozzájuk.”
Hat versennyel – és három sprinttel – a szezon vége előtt a Ferrari a Mercedesszel áll harcban a konstruktőri második helyért, jelenleg húsz pont a lemaradásuk Toto Wolffékkal szemben, az Aston Martin és a McLaren pedig egymással lesz inkább elfoglalva a negyedik helyért zajló csatában.