Nem vált be Russellnek az egykiállásos taktika a Japán Nagydíjon – miután Hamiltont elengedte, a hétszeres világbajnok rádión kapott utasítást csapattársa DRS-távolságon belül tartására. Ennek oka a jóval frissebb abroncsokon érkező Sainz volt, aki elől Hamilton is inkább menekült volna: ez okozta a feszültséget a Mercedes garázsában.
A Katari Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján Russellt az elengedésről, és a frusztrált hangvételű rádiózásáról kérdezték. A brit így fogalmazott:
„Nem hiszem, hogy van még mit mondanom erről. Különböző stratégián voltunk, emellett egy fizikailag ennyire megterhelő verseny közben nem palástolja az ember az érzéseit. Miamiban fordított szerepekben volt nagyon hasonló szituáció, ott is máshogy taktikáztunk – és ott is a csapat szólt ránk, hogy ne tartsuk fel egymást.”
Megint kockáztatnak?
Suzukában nem csak a McLaren, de a Ferrari is erősebbnek tűnt a Mercedeseknél. Russell szerint a kockázatos taktikával is ezért próbálkoztak – arra a kérdésre, hogy milyen erőviszonyokra számítanak Katarban, így felelt:
„Abban biztosak vagyunk, hogy a McLarenek itt is nagyon gyorsak lesznek, ahogyan Suzukában. Természetesen Max is. Kihívás lesz, azonban mi most a Ferrarival vagyunk csatában a második helyért a konstruktőri bajnokságban – jelenleg ennek az elérése a célunk.”
A konstruktőri bajnokság második helyéért folytatott harcról is megosztotta gondolatait a Mercedes pilótája: „Főleg az utolsó versenyeken lesz nagyon szoros, részemről sok elvesztegetett pont maradt ebben a szezonban. Lehetne nagyobb is az előnyünk, de bízom benne, hogy sikerül megtartanunk a második helyet.”
„Emellett már erőteljesen koncentrálunk a jövő évi autóra” – fogalmazott Russell. „Fontos az összetettbeli második hely, azonban lényegesebb, hogy 2024-ben már a szezon elejétől fogva gyorsak legyünk.”