DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Motiválják az Astont Alonso rádiós kirohanásai

Megtört az idény eleji varázs? Mike Krack, a csapat F1-es főnöke szerint szó sincs erről – de azt is elmondta, minek köszönhető a visszaesésük.

Az Aston Martin nemcsak azzal okozott meglepetést a 2023-as Formula-1-es szezon elején, hogy a versenyek többségén a Red Bull legközelebbi üldözőinek tűntek, hanem azzal is, hogy a dobogós helyezéseket zsinórban szállító Fernando Alonso tőle szokatlanul dicsérő hangnemet ütött meg az istállóval és például csapattársával, Lance Stroll-lal kapcsolatban is.

Az utóbbi hetekben-hónapokban azonban az Aston visszacsúszott az F1-es erősorrendben, a hétvégi Japán Nagydíjon pedig úgy tűnt, a spanyol és az alakulat közötti mézeshetek is véget érhettek ezzel párhuzamosan.

f1-alonso-aston-suzuka-1



A suzukai futam közvetítésébe is bejátszottak azt az üzenetet, amikor Alonso a stratégia és a korai kerékcsere okán arról beszélt ingerülten, hogy „az oroszlánok elé vetették” őt, később pedig az egyenesbeli tempó hiányára panaszkodott – igaz, a kétszeres F1-es világbajnok a leintés után arra tett utalást, hogy szokás szerint csak kiragadták a kontextusából a szavait.

Mindenesetre Mike Krack, az Aston Martin F1-es csapatvezetője szerint Alonso kirohanása nem annak a jele, hogy elkezdené a pilóta elveszíteni a hitét a gárdában, sőt inkább igyekeznek erőt meríteni belőle:

„Úgy vélem, ha meghallgatjuk az összes versenyzőt, mind a húszan eléggé kemények. Mindenki szenvedélyes. Ha egy pilóta nem tenne ilyesmit, milyen versenyző lenne? Szóval szerintem ez rendben van. Mi ezt inkább motivációként vesszük, emellett mindig lehetőséget nyit arra, hogy más szempontból szemléljük a dolgokat. Szóval abszolút rendben van.”

f1-alonso-aston-suzuka-2

Miért csúszott hátra az F1-es rangsorban az Astonban?

Az Alonso által panaszolt egyenesbeli tempóhiány egyébként Krack szerint egy tudatos beállítás-választás eredménye volt, amellyel a gumikopást igyekeztek megfelelő mederben tartani Suzukában: „Úgy vélem, az autó némileg jobb teljesítményt nyújtott a futamon a gumikopást illetően, mint azt vártuk. Szóval szerintem ez volt a helyes döntés.”

Krack azt is elmondta, hogy – annak megfelelően, amiről mi is írtunk Formula Plusz rovatunkban – a hátraesésük mindenekelőtt annak tudható be, hogy a rivális istállók jobb ütemben fejlesztettek idény közben, mint ők:

„Ez a fejlesztésekről szól. Láthatjuk, hogy néhány rivális igazán jelentős fejlődést ért el, néhányan kisebbet, ez ilyen egyszerűnek tűnik. Mi nem tettünk eleget. Úgy gondolom, inkább a többiek töltötték fel a Red Bull és köztünk lévő rést, nem pedig a hátrányunk lett nagyobb” – fogalmazott a csapatfőnök, hozzátéve, hogy nem egy kiragadott versenyt, hanem többnek a tendenciáit kell kinézni, valamint bízik benne, hogy még csökkenteni tudják majd ők is a lemaradásukat a hátralévő időszakban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: