Mint arról Formula Plusz rovatunkban is írtunk, a nyári szünet óta mintha Carlos Sainz vette volna át a vezérszerepet a Ferrarinál. Zandvoortban csak a spanyol ért célba a két pilóta közül, de Monzában is Charles Leclerc előtt végzett, a hajrában kivédekezve a dobogós helyezését, Szingapúrban pedig egyenesen győzni tudott, megszakítva a Red Bull veretlenségét.
Mindeközben Leclerc két negyedik helyet gyűjtött az Olasz és Szingapúri Nagydíjakon is – igaz, utóbbi eredménybe belejátszott az is, hogy kénytelen volt sokat várni a bokszban a kerékcseréjénél a forgalom miatt.
Mindenesetre a monacói versenyző így is bizakodó az SF-23-assal tett előrelépéseket illetően, amelyek szerinte az egyébként roppant küszködős zandvoorti hétvége próbálgatásaira vezethetők vissza:
„Igazán remélem, hogy meg tudjuk ezt ismételni Suzukában, és várom, hogy meglássam ezt” – fogalmazott a Ferrari vasárnapi győzelme után. „Ha ez sikerül, akkor az egy nagyon biztató jel a jövőre nézve. Zandvoortban rengeteg dolgot teszteltünk. Monzában szerettük volna ezeket megerősíteni, amiket megértettünk az autóról.”
„Onnantól kezdve alkalmaztunk mindent, és úgy fest, jelentős előrelépést jelent mindez. Ugyanakkor Szingapúr történelmileg is egy jó pályánk, szóval várnunk kell még egy versenyt, hogy kiderüljön, tényleg tettünk-e egy nagy lépést előre vagy egyszeri alkalom volt.”
Sainznak jobban kedvez az új irány?
Leclerc arról is beszélt, hogy a beállítási irány, amerre elindultak, nem igazán kedvez a stílusának, mivel épp ellentétesen kell vezetnie az SF-23-ast, mint ahogy az természetesen jönne ki – de mivel még mindig túlságosan kiszámíthatatlanul viselkedik a versenygép, kénytelen alkalmazkodni:
„Nagyszerű, hogy Carlos ilyen remek formában van, mert ez engem is arra hajt, hogy kicsit jobban megértsem a vezetési stílusomat és hozzáigazítsam az autóhoz. Nem teljesen érzem komfortosan magam jelenleg az autóban: az én ízlésemnek kissé túlságosan is alulkormányzott, ezért küszködöm a vezetésével.”
„Az autó kiszámíthatatlan viselkedése miatt nem lehet meg az a túlkormányzottság, amit szeretnék. Dolgoznunk kell kicsit ezzel, de először is nagyszerű azt látni, hogy legalább a versenyképesség, úgy tűnik, hogy megvan. Most rajtam áll, hogy megpróbáljak felzárkózni.”
„Kiszámíthatatlan az autónk, és emiatt a biztonságra kell törekednünk az autó egyensúlyát illetően. Nem mehetünk túlságosan túlkormányzottan, mert amint van egy megbicsaklás, rengeteg tapadást veszítünk és azt nagyon nehéz kezelni. Nem arról van szó, hogy ez egy alulkormányzott autó lenne, hanem alulkormányzottá kell tenni, hogy kiszámíthatóan viselkedjen, és ez nehéz” – magyarázta Leclerc.