DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 7. vasárnap
F1

Sainz szoros befutó után győzött a Ferrarival

Megszakadt a Red Bull veretlensége: a pole-ból induló spanyol végig taktikusan versenyezve húzta be az F1-es Szingapúri Nagydíjat. Norris és Hamilton még a dobogón.

Carlos Sainz győzelmét hozta a szezon 15. futama, a Formula-1-es Szingapúri Nagydíj. A pole-ból induló spanyol végig okosan, taktikusan versenyzett a futamon, pedig különösen a hajrában volt veszélyben az elsősége. A Mercedes ugyanis egy kései VSC-fázis során második kerékcsere mellett döntött, ami után nagy tempóban zárkóztak fel az élen haladó Sainz, Lando Norris, Charles Leclerc trióra.

Ám míg a monacóit átlépte George Russell és Lewis Hamilton, Sainzcal és Norrisszal már nem bírtak: a Ferrari versenyzője szándékosan tartotta a mclarenest DRS-távolságon belül, így védve magát a Mercedestől. Sainz ezzel karrierje második diadalát aratta az F1-ben, a Scuderia pedig a tavalyi Osztrák GP óta először nyert.

f1-sainz-ferrari-szingapur



Norris második lett a McLarennel, a dobogó alsó fokát viszont az utolsó körben dobta el magától Russell azzal, hogy a falnak ütközött, így Hamilton végzett harmadikként. Leclerc negyedik lett, miután ő már az első kerékcserék során több pozíciót veszített, pedig eleinte sokáig másodikként haladt.

A Red Bullok veretlensége is megszakadt: Max Verstappen csupán egy ötödik helyezést tudott menteni a top 10-en kívülről indulva, Sergio Perez pedig csak nyolcadik lett. Kettejük közé Pierre Gasly és Oscar Piastri fért be, de Esteban Oconnak is ott lett volna a helye, ám műszaki hiba miatt kiesett (miatta érkezett a VSC). Pontot szerzett még karrierje harmadik nagydíján Liam Lawson, valamint a haasos Kevin Magnussen.

Így zajlott az F1-es Szingapúri Nagydíj

Szokás szerint helyi idő szerint már esti körülmények között, villanyfénynél startolt el a Formula-1-es Szingapúri Nagydíj. A rajtrács szokatlan képet festett, hiszen a Red Bullok csak a top 10-en kívülről vághattak neki a 62 körös viadalnak, míg az első sorból Carlos Sainz és George Russell várhatta a piros lámpák kialvását.

Sainz meg is őrizte a vezetést a start után, Russellt viszont egyből elkapta a lágy gumin induló Charles Leclerc, így a két Ferrari fordult el az első két helyen. Mögöttük Lewis Hamilton az első kanyarban a bukóteret is átvágta, ezzel Russell és Lando Norris elé került, de rövidesen mindkét pozíciót visszaadta a hétszeres világbajnok. A mezőny sűrűjében pedig Sergio Perez és Yuki Tsunoda ért össze, aminek a japán kiesése lett az eredménye.

Leclerc sokáig ott loholt egy másodperc körüli távolságban Sainzhoz képest, a monacói csak a csapat kérésére szakadt le egy kicsit jobban a spanyol csapattársról. Viszont a ferrarisokról sem maradt le túlságosan a Russell, Norris, Hamilton trió, miközben Verstappen nemigen tudta előreverekedni magát: a verseny első szakaszában csak a két Haast előzte meg, így a nyolcadik pozícióban autózott.

A 19. körben jött a fordulat: Logan Sargeant csúszott bele a falba a speciális Gulf-festésű Williamsszel, s mivel a megsérült első szárnyával teleszórta törmelékkel az aszfaltot, rövidesen beküldték a biztonsági autót. Ezt a komplett mezőny kihasználta kerékcserére, ami megbolygatta a sorrendet: Sainz maradt ugyan az első, de mögé a pályán maradó Verstappen ugrott fel másodiknak, míg Leclerc-t Russell, a szintén nem cserélő Sergio Perez, valamint Norris is átugrotta, mivel a bokszból nem tudták kiengedni a ferrarisok Hamilton érkezése miatt.

f1-sargeant-crash-szing

A 23. körben folytatódhat a verseny safety car nélkül: Sainz mögött Russell néhány kanyar után elkapta a használtabb gumikon lévő Verstappent, míg Perezen Norris hámozta át magát, az utóbbi manőver okán megbicsakló Leclerc-t pedig Hamilton kapta el.

A Red Bullok a következő körökben is visszább csúsztak: Verstappent Norris, Perezt pedig Hamilton és Leclerc előzte meg – igaz, a mexikói panaszkodott arra, hogy a mercedeses a pályán kívül zárta le a manőverét. Hamilton és Leclerc nem sokkal később már a vb-éllovast is maga mögé utasította, aki így hamar csak a hatodik helyen találta magát Perez előtt. Mögöttük Fernando Alonso jött a nyolcadik helyen, de ő eddigre már öt másodperces büntetést kapott, mivel a bokszbejáratnál megcsúszás közben átlépte a fehér vonalat.

Sainz a tempót menedzselte az élen, emiatt Russell folyamatosan másodpercen belül volt hozzá képest, de nem szakadt le Norris, Hamilton és Leclerc sem. Akciót viszont Perez környékén láthattunk: Alonso támadta a mexikóit, Ocon azonban lesipuskás módon kihasználta a helyzetet, s megelőzte a spanyolt, majd a Red Bull-ost is, így feljött hatodiknak – miután Verstappent és Perezt is kihívták kereket cserélni a 40. kör környékén.

Viszont épp Ocon hozta el az újabb csavart: a 43. körben műszaki hiba miatt kénytelen volt félreparkolni az Alpine-t. Emiatt virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, amelyre viszont az élbolyból csak a Mercedesek reagáltak: Russell és Hamilton rakta fel a plusz friss közepes keverékű gumit. Ezzel azonban pozíciót veszítettek, így Sainz, Norris, Leclerc, Russell, Hamilton sorrendben folytatódott a futam, ráadásul a két brit rengeteg időt is bukott az extra kerékcserével. A legrosszabbul Alonso járt, aki az említett büntetéssel súlyosbított és el is szúrt bokszkiállás után a mezőny végén találta magát.

f1-russell-crash-szing

Russell és Hamilton a friss gumikon óriási tempóban dolgozta le a hátrányát, tíz körrel a vége előtt pedig már utol is érték Leclerc-t, akit néhány kanyaron belül átléptek. Norrist is hamar utolérték a Mercedesek, de a mclarenes is nyithatta a DRS-t Sainz közelsége miatt, így Russell nem tudott mit kezdeni a honfitárssal.

Drámát viszont még az utolsó kör is tartogatott: Russell hibázott és csapta falba a Mercedest! Sainz így elképesztően taktikusan versenyezve megnyerte a Szingapúri Nagydíjat: ezzel megszakadt a Red Bull idei veretlenségi sorozata, a Ferrari pedig a tavalyi Osztrák GP óta először győzött! Norris a második, Russell hibája után pedig Hamilton még a dobogón.

Leclerc futott be a negyedik pozícióban, de a hajrában kis híján utolérte őt Verstappen. Pierre Gasly, Oscar Piastri, Perez, a mindössze harmadik futamát teljesítő Liam Lawson, valamint Kevin Magnussen ért még célba a top 10-ben és szerzett ezzel pontot.

A futam végeredménye:

1. Carlos Sainz Jr. Ferrari  
2. Lando Norris McLaren/Mercedes 0.812
3. Lewis Hamilton Mercedes 1.269
4. Charles Leclerc Ferrari 21.177
5. Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 21.441
6. Pierre Gasly Alpine/Renault 38.441
7. Oscar Piastri McLaren/Mercedes 41.479
8. Sergio Pérez Red Bull/Honda RBPT 54.534
9. Liam Lawson AlphaTauri/Honda RBPT 65.918
10. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 72.116
11. Alexander Albon Williams/Mercedes 73.417
12. Zhou Guanyu Alfa Romeo/Ferrari 83.649
13. Nico Hülkenberg Haas/Ferrari 86.201
14. Logan Sargeant Williams/Mercedes 86.889
15. Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes 87.603
16. George Russell Mercedes Nem ért célba
  Valtteri Bottas Alfa Romeo/Ferrari Kiesett
  Esteban Ocon Alpine/Renault Kiesett
  Yuki Tsunoda AlphaTauri/Honda RBPT Kiesett
  Lance Stroll Aston Martin/Mercedes Kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: