Egy harmadik hellyel távozhat Szingapúrból a Mercedes: a hajrában a második kerékcsere után nagy tempóban zárkózott vissza az élmenőkre a George Russell, Lewis Hamilton duó, ám Lando Norrison és Carlos Sainzon már nem tudták áthámozni magukat, miután a spanyol taktikusan DRS-t biztosított a McLaren-pilótának, ezzel saját magát is védve a frissebb gumikon rohamozó britekkel szemben.
Russell aztán az utolsó körben falnak koccant és kiesett, így Hamiltoné lett a pódium alsó foka – a végeredmény pedig hagyott is némi felemás érzést a Mercedest irányító Toto Wolffban:
„Szuper, hogy Lewis dobogóra állhatott. Briliáns versenye volt, a végén pedig megvolt a tempója. De sajnálom és kár George-ért, mert keményen dolgozott érte. Szép harmadik és negyedik hely lehetett volna, rengeteg ponttal, így viszont buktunk 22-t a Ferrarival szemben.”
„Amiket a rádióban mondott, azt nem mondhatom ki a tv-adásban” – tette hozzá Wolff a Formula.hu jelenlétében Russell hibája kapcsán. „Egyszerűen balszerencsés pillanat volt, megkoccolta a falat, s ez egy pillanatnyi hiba volt, amely véget vetett a futamának, amiért kár, mert megérdemelte volna.”
Kettős győzelem lehetett volna?
A Mercedes Russell-lel egy második helyet adott fel akkor, amikor a futam utolsó harmadára fordulva az Esteban Ocon műszaki hiba miatti leállása után VSC-fázist léptetett életbe és mindkét pilótát kihívták egy második kerékcserére a friss közepes keverékű gumikért. Wolff szerint azonban csak így volt esélyük a későbbi győztes Carlos Sainz ellen:
„Nehéz lett volna megnyernünk a futamot, ha statikusak maradunk” – vélekedett a Mercedes csapatvezetője. „Úgyhogy azt mondtuk, menjünk rá, s így is tettünk, végül pedig Lewis szerzett is egy pódiumot, ami nagyszerű.”
„Nem hiszem, hogy nyerhettünk volna, ha a pályán maradunk, ezért vállaltunk kockázatot. Tudtuk, hogy legrosszabb esetben egy harmadik és egy ötödik hely lesz belőle, de a legjobb esetben győzelem. Amikor kijöttünk, az adatok első és második helyet mutattak, de ez persze csak elmélet.”