DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 3. szerda
F1

Az FIA technikai direktívája vethette vissza a Red Bullt?

A közvélemény szerint az FIA flexibilis szárnyvéglapjaira vonatkozó direktívája állhat a Red Bull jelentős visszaesésének hátterében.

Azt követően, hogy a Red Bull eddig mind a 14 versenyt és 3 sprintet megnyerte 2023-ban, Szingapúrban a Q3-ig sem jutottak el Verstappenék. A holland csak a 11., Sergio Perez pedig a 13. helyre kvalifikálta magát, az utcai pályán pedig esélytelenként indulnak el vasárnap a holland szerint.

Az FIA direktívája miatt lassult le a Red Bull?

A rossz nyelvek máris arról szólnak, hogy a Red Bullt az FIA Szingapúrban életbe lépő technikai direktívája vetette vissza ennyire, amely azt hivatott tüzetesebben ellenőrizni, hogy nagyobb sebességnél se hajoljanak meg a szárnyelemek jobban a megengedettnél.



A Red Bull vezető mérnöke, Paul Monaghan nyilatkozott a helyszínen a Formula.hu-nak több más oldallal egyetemben, aki szerint szó sincs semmi ilyesmiről.

„Már tavaly is voltak itt problémáink, amiket az idei évre megpróbáltunk orvosolni. Elkövettünk több apró hibát is az autók beállításakor, de nincs semmi alapvető, mélyre gyökerező problémánk. Egyszerűen csak a néhány apró hiba, amit vétettünk ide vezetett. Voltak gondjaink péntek délelőtt, aztán másfajta probléma ütötte fel a fejét aznap délután. Úgy tűnt, hogy szombat délután előrébb léptünk, de aztán az időmérőre kissé túlzásba estünk a beállításokkal, a többiek pedig kihasználták ezt.”

Továbbra sem értik az autó viselkedését

„Nagyon aprók itt a különbségek, így ez most egy jókora lemaradásnak tűnik. Ha újrakezdhetnénk a hétvégét, lennének dolgok, amiket másként csinálnánk, de szerintem ezt sok csapat elmondhatja magáról.”

„Sok kérdést vet fel bennünk, hogy miért van az, hogy eddig a versenyig mindenhol jók voltunk, gyorsak voltunk, sorozatban nyertük a futamokat, de itt nem ez a helyzet. 2015-ben a Mercedes győzelmi sorozata is itt ért véget. Ez egy merőben eltérő pálya a többitől és az időjárási körülmények is mások. Max ugyan nem gondolja reálisnak a győzelmet, de megeshet, hogy mégis nyerni fogunk ma este. Persze ehhez hatalmas szerencsére lenne szükségünk, de miért ne? Safety car, eső, bármi történhet, ami segíthet bennünket ebben a nehéz helyzetben.

A Szingapúri Nagydíj magyar idő szerint 14:00-kor fog elrajtolni. A rajtrácsról készült cikkünket ide kattintva tudjátok elolvasni, ahogyan azt is megnézhetitek, milyen extrém esetben lehet már ma konstruktőri világbajnok a Red Bull csapata, ami a szombaton látottak alapján elég meglepő szcenárió lenne ma.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: