DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 16. vasárnap
F1

Mostantól árgus szemekkel figyeli a szárnyak hajlékonyságát az FIA

Szingapúrban debütál az FIA legújabb technikai direktívája, mellyel az autók első szárnyának hajlékonyságát ellenőrzik.

A szezon közben felütötte a fejét annak a gyanúja, hogy bizonyos csapatok első szárnyai a sebesség növekedésével válnak egyre hajlékonyabbá, ezzel megfelelve az FIA által végzett teszteknek, azonban magasabb tempónál már a határértéknél jóval magasabb értékben hajlottak meg az első szárnyak véglapjai.

Egyes híresztelések szerint ennek köszönhető az Aston Martin visszaesése is, akik a szezon elején egyértelműen a második leggyorsabb autóval rendelkeztek, a lassú és közepesen gyors kanyarokban pedig szinte repült az autójuk, ám Monaco után látványosan visszaestek Alonsóék.

Az FIA ugyanakkor közölte, hogy nem bizonyos csapatok miatt hozta létre a 018-as technikai direktívát, hanem azért, hogy az istállók is tisztában lehessenek vele, hogy mennyire is hajlékonyak az egyes karosszéria-elemek az autón.



Az FIA Szingapúrtól kezdve ugyanis komolyabban ellenőrzi a szárnyvéglapok hajlékonyságát, így szeretnék elejét venni annak, hogy bármelyik istálló is jogosulatlan aerodinamikai előnyre tehessen szert.

Az élcsapatok vezetői közül Toto Wolff és Christian Horner is támogatását fejezte ki az FIA debütáló direktívája iránt: „Ha ettől a Red Bull vagy fél másodperccel lelassulna, annak örülnénk, de nem hiszem, hogy ez lesz a helyzet” – idézi Wolffot a Crash.net.

A Red Bull csapatfőnöke természetesen nem maradt adós a válasszal: „Ez a valami nem érint bennünket. Láttunk mi is néhány orrkúpot, ami tiszta gumi volt a versenyek után, így valószínűleg ezeket a csapatokat fogja ez leginkább érinteni.”

Véget érhet Verstappen győzelmi sorozata?

Christian Horner szavaiból ítélve nem valószínű, hogy Max Verstappen tíz futamot számláló – és mostantól új rekordot jelentő – győzelmi sorozatát ezzel veszély fenyegetné, de lehet, hogy némiképp csökkenni fog ezzel az energiaitalosok előnye.

Emellett ott van Sergio Perez is, akit tavalyi és idei idény eleji sikerei miatt az utcák királyának kiáltottak ki, hiszen a mexikói pilóta kivételesen jól teljesít ezeken a helyszíneken, Szingapúrban pedig tavaly is győzni tudott a Red Bull másik versenyzője, így nem tűnik túlságosan valószínű szcenáriónak, hogy épp Szingapúrban törne meg a jég, és ne valamelyik Red Bull-pilóta állhatna fel a dobogó legfelső fokára a vasárnapi verseny leintését követően.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: