DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Optimista a Mercedes: jövőre elkapnák a Red Bullt

A csapat szakembere szerint nem is gondolnak arra, hogy esetleg 2026-ig verhetetlenek lesznek a bikák az F1-ben. Még idén is jelentős előrelépést várnak.

A második helyet foglalja el jelenleg a Mercedes a Formula-1-es konstruktőri világbajnoki összetettben, ami egyértelmű előrelépés az előző évi bronzérem után, attól viszont még rettenetesen messze vannak, hogy a szezon közben jelentősen át is alakított W14-essel a Red Bull kihívói legyenek. Sőt, a Ferrarit erősítő Charles Leclerc szerint akkora az energiaitalosok előnye az üldözőkkel szemben, hogy a 2026-os szabályváltozásokig nem is fogják őket utolérni.

Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke ugyanakkor nem osztja ezt a nézetet, ők szeretnék már jövőre levadászni Max Verstappenéket: „Egyértelműen nem így gondolkodunk, mert az a célunk, hogy jövőre a világbajnoki címért harcoljunk” – idézi a szakembert a Crash.net. „Optimisták vagyunk azzal kapcsolatban, hogy képesek leszünk rá.”

f1-mercedes-redbull-2023_1



„Ha megnézzük a McLaren fejlődését, az megmutatja, hogy nagyot lehet előrelépni, miközben még mindig sok mindent értünk meg a jelenlegi szabályokból. Ahol ezzel az autóval álltunk – a költségsapka szorításában – ráeszméltünk, hogy nem tudjuk ledolgozni idén a hátrányunkat a Red Bull-lal szemben. De teljes mértékben arra fókuszálunk, hogy jövőre biztosan kihívók lehessünk.”

Shovlin emellett arról is beszélt, hogy még idén is komoly fejlődés várható tőlük: „Még mindig jelentős lépéseket teszünk a fejlesztések terén, de látható, hogy ez egy sűrű időszaka a szezonnak, mivel a csapatok igyekeznek felrakni azt a csomagot az autóra, amellyel a tengerentúli szakaszt teljesítenék. Ez le fog lassulni a viszonylagos közeljövőben, de végrehajtottunk néhány jelentős változást az autó kialakításán, s ez lehetőségeket nyitott, hogy aerodinamikai szempontból még mindig teljesítményre leljünk.”

Arra a kérdésre, hogy mindez hatással lehet-e a többi üldözőcsapattal vívott versenyre, így felelt a mérnök: „Úgy gondolom, igen. Nem láthatunk olyan kiugró ingadozásokat a teljesítményünkben, mint tavaly. Úgy fest, a Ferrari küszködik a nagy leszorítóerőt igénylő pályákon, míg a McLaren szemlátomást szenvedett a kevés leszorítóerős Spában. Nincs kétség afelől, hogy ez pályáról pályára változni fog, de úgy tűnik, elfogadhatóan szereplünk a legtöbb helyszínen, és remélhetőleg ez jó helyzetbe hoz minket.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: