Álomszerűen indult Sergio Perez számára a vasárnapi futam Zandvoortban, hiszen azzal, hogy már az első kör végén kiállt intermediate gumikért, hirtelen az élen találta magát. Utána azonban gyorsan fogyatkozni kezdett az előnye Max Verstappennel szemben, amit azzal magyarázott a mexikói, hogy több esőt vártak és vigyázni akart a köztes esőgumira.
Végül a vezetést azzal bukta el, hogy a száradó pályán a csapattárs egy körrel hamarabb váltott slickre. Sokan úgy érezték, a Red Bull ezzel Verstappent részesítette előnyben, Christian Horner csapatfőnök azonban elmagyarázta, hogy ha Perezt hívják előbb, Verstappen pozíciókat veszíthetett volna a már slicken lévő Fernando Alonsóékkal szemben, így inkább bevállalták az esetleges elévágást.
Maga Perez sem mérgelődött sokat a helycserén: „Úgy gondolom, az ilyen helyzetekben a csapatnak az adott pillanatban több információ áll a rendelkezésére, mint nekünk. Úgyhogy nyilván átnézzük ezt a verseny utáni megbeszélésen, és biztos vagyok benne, hogy lesz rá indok.”
Így úszott el a dobogó
Perez ezek után sokáig másodikként haladt, ám a hajrában visszatérő esőben előbb meglátogatta az 1-es kanyar bukóterét, majd a bokszba érkezve extrém esőgumikért a falat is lekoccolta, utána pedig még bokszutcai gyorshajtásért – 0,8 km/h-val lépte át a limitet – öt másodperces büntetést is kapott, így csupán a negyedik helyen értékelték.
„Káosz volt az egész, folyamatosan változott minden, és sajnos a verseny eleji remek döntésünk a végén nem bizonyult annak. Kár érte, hogy elveszítettük a dobogót, mert úgy érzem, igazán megérdemeltük ma” – vélekedett Perez, aki a bokszbejárati hibáját így foglalta össze: „Ahogy jöttem be a bokszba, teljesen el volt árasztva akkor a bejárat. Amikor ráléptem a fékre, egyszerűen belecsúsztam a falba.”
Magát a sebességtúllépésért kapott szankciót ugyanakkor teljes mértékben elfogadta a mexikói: „A szabály az szabály. Úgy vélem, ez a legjobb módja, hogy mindenkit megvédjünk.”
Érdekesség amúgy, hogy míg Horner szerint Perez megérdemelte volna a pódiumot, addig a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko sokkal kritikusabb volt, szerinte ugyanis pilótájuknak még szerencséje is volt, hogy nem esett ki a hibája után.